Muriel Casals a Berga: «Volem posar el nostre color al mapa del món»

L'acte de Junts pel Sí aplega a la Font del Ros de Berga més de 300 persones | Toni Comín assegura que el catalanisme va cap a la independència, mentre que Josep Rull carrega contra el Govern espanyol i llença un dard enverinat a Unió

Publicat el 09 de setembre de 2015 a les 18:35

La Font del Ros s'omple de gom a gom a l'acte de precampanya de Junts pel Sí Foto: Aida Morales


El Berguedà ha donat resposta, aquest dimecres al vespre, a la crida de la candidatura Junts pel Sí dos dies abans de començar la campanya electoral. A les set de la tarda, la pista de la Font del Ros s'ha anat omplint de gom a gom fins que, poc després de començar, ja s'havien ocupat les més de 300 cadires que hi havia disponibles.

Entre els assistents, era notable la presència d'alcaldes, exalcaldes, regidors i militants, tant de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) com d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) que, en un joc de colors, s'han anat confonent entre la societat civil. No obstant això, ha destacat la presència de l'actual president del Consell Comarcal i batlle de Gironella, David Font, el seu antecessor a l'ens comarcal, Sergi Roca, els alcaldes de la Pobla, Castellar de n'Hug, Guardiola, Casserres i Puig-reig, així com també els exmembres d'Unió Democràtica de Catalunya (UDC) Ferran Civil, Pere Farré o Llorenç Altozano. Entre la gran quantitat de noms coneguts, però, també ha estat remarcable el la diputada Montserrat Ribera i, com a sorpresa de la nit, el del filòsof Xavier Rubert de Ventós. 

 

La número 3 de la llista de Junts pel Sí, Muriel Casals Foto: Aida Morales

Durant l'acte, Junts pel Sí ha volgut transmetre un missatge clar i serè d'unitat, i ha instat la ciutadania a fer-se candidata per, finalment, poder arribar a una llista simbòlica de més de 100.000 persones. I és que, tal com ha assenyalat la número 3 de la llista per Barcelona, Muriel Casals, la Catalunya del futur serà com els seus ciutadans decideixin. 

"I tot això no va contra Espanya", ha volgut deixar clar, sinó de cabre-hi o no, de decidir i de "dignitat". "Volem posar el nostre color al mapa del món", ha continuat declarant, i ha recordat que Europa és diversa, i que aquesta és la seva major qualitat. És aquest, el motiu, pel qual Junts pel Sí va decidir tirar endavant un projecte d'unitat, ha dit, un projecte "eminentment polític" que, sense dubtes, ha de passar per les institucions. 

Sobre aquest aspecte també ha parlat el número 12 de la llista i coordinador general de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC), Josep Rull. Segons ell, les traves de l'Estat espanyol tenen una raó molt clara: "Espanya està convençuda que si votem, perden". En aquest sentit, ha declarat que, en comparació amb el Regne Unit o el Canadà, "els forts pacten, mentre que els dèbils imposen", tot recordant passades declaracions de José Manuel Garcia Margallo, a qui ha anomenat "el jefe dels homes del sac". 

 

El número 12 de la llista de Junts pel Sí, Josep Rull Foto: Aida Morales

A més, Rull també ha denunciat la campanya de la por que s'està realitzant als casals de gent gran, tant de Catalunya com a d'altres parts de l'Estat espanyol, i ha denunciat que s'alarmi la ciutadania sobre la pèrdua de les pensions. "Fa 301 anys vam perdre la llibertat per la força de les armes, i ara la recuperarem per la força de les urnes", ha acabat. 

Catalanisme és independència

El també membre de la candidatura en la 11a posició, l'exsocialista Toni Comín, ha realitzat la intervenció més èpica. Després de passar per diversos estadis, ha conclòs que "el catalanisme no té cap altre camí que la independència de Catalunya". 

 

El número 11 de la llista de Junts pel Sí, Toni Comín Foto: Aida Morales

En d'altres paraules, ha dit, el catalanisme "és com els rius", i tota l'aigua que procedia de l'afluent federal i confederal ha trobat tants obstacles que ha acabat anant a parar a l'independentisme. A més, ha descartat que l'Estat espanyol permeti "mai" una tercera via: "Mai el PP tindrà menys d'un 30% al Congrés i al Senat espanyol; i sense això no es podrà fer cap reforma". I ha acabat etzibant, irònicament: "I això, suposant, que és molt suposar, que el PSOE estigués per la labor". 

Dard contra UDC

Abans d'acabar, Rull ha volgut fer una alabança al seny, un mot ple de significat que, segons ell, ha de ser una de les banderes del procés que comença. En aquest punt, però, i gairebé abocats a la campanya electoral, el membre de CDC no s'ha pogut estar de llançar un missatge enverinat als seus exsocis. 

"El seny també agrada a uns excol·legues nostres que també ens agrada que siguin escol·legues", ha dit. Un dard que ha fet saltar el somrís de més d'un assistent, i que de ben segur que no ha deixat indiferent.
 

Els candidats de Junts pel Sí a l'acte de Berga Foto: Aida Morales

 

Candidats de Junts pel Sí amb militants i simpatitzants Foto: Aida Morales