Casserres és un dels pocs llocs del Berguedà, exceptuant-ne d’altres com l’Ametlla de Merola, a Puig-reig, on els Reis d’Orient passen un dia després de l’habitual. La cavalcada, doncs, no es fa el dia 5, sinó el 6 de gener, esdevenint una cita que cada any creix en visitants, per l’oportunitat de tornar a veure Ses Majestats, i fer-ho des de la proximitat.
Aquest any, però, la cavalcada comptarà amb novetats destacades. Les carrosses seran cotxes “retro”, que els Reis d’Orient han aconseguit gràcies al museu Expomotor Automuseu de Caldes de Montbui. Així doncs, Ses Majestats arribaran amb un Cadillac El Dorado de 1971, un Chevrolet impala de 1960 i un Cadillac Tipo 61 de 1960.
El motiu pel qual la cavalcada de Casserres es fa un dia després és que, antigament, l’amo del Guixaró va comprar i pagar els vestits dels Reis d’Orient perquè el dia 5 se celebrés en aquest colònia com a prioritat. Actualment, la cavalcada compta amb la participació de bona part de les entitats, i hi participen unes 120 persones.
Casserres prepara una cavalcada de Reis «retro», un dia després
Els Reis d'Orient arribaran amb tres relíquies de quatre rodes
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de gener de 2017 a les 12:41
Actualitzat el 06 de gener de 2017 a les 12:47
Et pot interessar
-
Societat Olvan i Cal Rosal es llencen de cap a l'estiu amb activitats fins entrat l'agost
-
Societat Cal Guitart abandona el carrer Major i enceta una nova etapa al Vall
-
Societat El Tossalet acomiada set treballadors que demanen la readmissió fent una crida al boicot
-
Societat El 40% dels turistes que visiten el Berguedà arriben durant l'estiu
-
Societat «Hi havia força gent que no sabia on coi anava»
-
Societat «Ara estic bé, però crec que em posaré nerviosa quan pugi les escales»