Casserres és un dels pocs llocs del Berguedà, exceptuant-ne d’altres com l’Ametlla de Merola, a Puig-reig, on els Reis d’Orient passen un dia després de l’habitual. La cavalcada, doncs, no es fa el dia 5, sinó el 6 de gener, esdevenint una cita que cada any creix en visitants, per l’oportunitat de tornar a veure Ses Majestats, i fer-ho des de la proximitat.
Aquest any, però, la cavalcada comptarà amb novetats destacades. Les carrosses seran cotxes “retro”, que els Reis d’Orient han aconseguit gràcies al museu Expomotor Automuseu de Caldes de Montbui. Així doncs, Ses Majestats arribaran amb un Cadillac El Dorado de 1971, un Chevrolet impala de 1960 i un Cadillac Tipo 61 de 1960.
El motiu pel qual la cavalcada de Casserres es fa un dia després és que, antigament, l’amo del Guixaró va comprar i pagar els vestits dels Reis d’Orient perquè el dia 5 se celebrés en aquest colònia com a prioritat. Actualment, la cavalcada compta amb la participació de bona part de les entitats, i hi participen unes 120 persones.
Casserres prepara una cavalcada de Reis «retro», un dia després
Els Reis d'Orient arribaran amb tres relíquies de quatre rodes
Ara a portada
-
Societat Més de 800 persones demanen una consulta per la ubicació de l'antena de telefonia de Puig-reig Lídia López
-
Societat La preocupació per la vulnerabilitat davant del tall de llum també impacta els berguedans Lídia López
-
Societat Dels canvis als protocols a l'agraïment al personal: el balanç de l'apagada de Berga Lídia López
-
Societat Berga torna a la normalitat i clou el desplegament excepcional d'una jornada inusual Lídia López
-
Societat El Berguedà recupera el subministrament elèctric després de vuit hores d'aturada Lídia López
Publicat el 06 de gener de 2017 a les 12:41
Actualitzat el 06 de gener de 2017 a les 12:47
Et pot interessar
-
Societat L'Ajuntament de Berga vol incorporar canvis al mercat setmanal
-
Societat Els Divendres Panxo arriben a la desena edició amb un programa divers durant dos mesos
-
Societat La Casa a Serra d'Ordal guanya el Premi Millor Habitatge Bioconstruït del 2025
-
Societat Així és el Mòdul Berguedà, una caseta per fires pensada i elaborada a la comarca