Puig-reig denuncia la «inacció» de Movistar davant dels problemes greus de cobertura al poble

Els problemes de cobertura que el municipi pateix des de fa temps han empitjorat en "freqüència i intensitat" els darrers dos anys

Publicat el 27 de novembre de 2019 a les 18:29
L'Ajuntament de Puig-reig ha denunciat públicament aquest dimecres el mal servei de telefonia mòbil al poble i "la inacció" de la companyia Movistar davant d'aquest fet. L'alcalde de Puig-reig, Josep Maria Altarriba, ha explicat a NacióBerguedà que "els problemes de cobertura que el municipi pateix des de fa temps han empitjorat en freqüència i intensitat els darrers dos anys". El consistori no se sent gens escoltat per l'operadora malgrat que hi ha contactat en diverses ocasions. En aquest sentit, Altarriba ha expressat que "fa anys que el nivell de cobertura mòbil d'aquesta operadora és molt deficient i amb moltes zones fosques en indrets poblats del municipi".

L'alcalde ha destacat que, tant els clients de l'operadora com l'administració local, han advertit d'aquesta situació a Movistar, sense que aquesta hagi aportat cap solució definitiva que posi punt i final a les deficiències denunciades". "Regularment, presentem queixes a la companyia, truquem a la delegació de la Catalunya Central de Telefònica, ja és reiteratiu des de fa molts mesos", ha detallat Altarriba. 

La gota que ha fet vessar el got de la paciència i ha agreujat l'empipamenta del consistori ha estat l'última resposta rebuda per part de la delegació territorial de Telefònica a la Catalunya Central, després dels problemes de cobertura que hi va haver el cap de setmana. "La resposta ha estat que Movistar opera a través de l'antena propietat de l'operadora Orange i que, si es volia una solució al problema, ens havíem de posar en contacte directament amb aquesta operadora", ha afirmat l'alcalde. En un comunicat, el govern local de Puig-reig també ha explicitat que, a més, la companyia s'hauria negat a facilitar-los "un contacte a qui ens poguéssim adreçar". 

"Entenem que els clients de Movistar no han de saber quina infraestructura utilitza l'empresa per donar el servei i per tant el seu interlocutor és i i ha de seguir sent Movistar i Telefònica, com a ajuntament rebem les queixes de la població però tenim les mans lligades", entén el batlle. 
 
La freqüència dels problemes de cobertura és "escandalosament alta, cosa que reporta prejudicis als clients d el'operadora, tant a particulars com a empreses", apunten també des del govern local. L'estiu de 2018, els talls de subministrament van arribar a ser de fins i tot tres setmanes seguides. "Acostumen a durar tres o quatre dies seguits", ha exposat Altarriba.