Visibilitzar l’autisme i convertir en accessibles cognitivament els espais de pobles i ciutats són els objectius de “Tea accessible”, el projecte que ha impulsat l’escola Plançó de Lleida. Coincidint amb el Dia Mundial sobre l’Autisme, que s’ha celebrat aquest divendres 2 d’abril, el centre ha donat a conèixer el pla per afavorir la inclusió en la societat de les persones amb aquest trastorn i que es basa, entre altres aspectes, en la creació de pictogrames.
Aquests suports visuals estan pensats per ubicar-los a l’entrada de comerços, instal·lacions, empreses i entitats per facilitar la comprensió de l’entorn. Els alumnes de secundària de l’escola han estat els responsables del procés de creació dels cartells per als establiments i empreses que ho han sol·licitat, que ja en són actualment més de 150.
Des del centre es destaca la importància d’aquestes iniciatives per minimitzar les barreres a les quals s’enfronten les persones amb autisme a l'hora de gaudir dels seus drets fonamentals i de formar part plenament de la comunitat; barreres cognitives però també socials i comunicatives que varien en funció de cada individu i de les seves necessitats específiques.
Aquesta mateixa iniciativa també s’ha seguit a Juneda (Garrigues), on s’han instal·lat pictogrames en diferents espais de la població amb l'objectiu de facilitar-hi l'accés a persones amb trastorn de l'espectre autista, discapacitats sensorials o intel·lectuals, desconeixement de la llengua d'acollida, entre altres situacions de vulnerabilitat.
La iniciativa ha sorgit d'una mare del poble amb dos bessons amb trastorn de l'espectre autista (TEA) no verbal i ha tirat endavant a partir de la col·laboració entre l'Ajuntament i la Universitat de Lleida (UdL). En concret, ha estat clau la implicació dels estudiants i professores del l'últim curs del Grau d'Educació Primària - Menció en necessitats educatives especials i educació en la diversitat.
L’escola Plançó impulsa un projecte de pictogrames per ajudar les persones amb autisme
Aquests suports visuals s’ubiquen a l’entrada de comerços, instal·lacions, empreses i entitats per facilitar la comprensió de l’entorn
ARA A PORTADA
-
La Generalitat reclama a Aragó 790.000 euros per les obres de Sixena que van sortir de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Un sanedrí d'economistes encén els llums d'alarma contra les apostes empobridores de Catalunya Ferran Casas i Manresa
-
Milers de docents es tornen a manifestar a Lleida en la quarta jornada de vaga Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el
04 d’abril de 2022 a
les 09:46
Et pot interessar
-
Societat
El consum d'alcohol és l'addició que més es tracta a Lleida
-
Societat
Els docents tallen l'N-240 a Lleida en una nova jornada de vaga
-
Societat
La demarcació de Lleida lidera el repunt de preus amb una variació interanual a l’abril del 3,7%
-
Societat
Govern, Diputació i ajuntaments invertiran 18,4 milions en tres eixos viaris de les Garrigues Altes
-
Societat
Els temporers s'ubicaran a la Caparella i a la Fira de Lleida durant tot l'estiu
-
Societat
La tercera pedregada de l'any a Ponent ocasiona danys d'entre el 40% i el 60% en unes 2.000 hectàrees
