Èxit de convocatòria de la Caminada Popular de les Bases. Les 185 inscripcions anticipades s'han exhaurit, i només en queden una quinzena de disponibles per a divendres, una estona abans de la sortida, per completar el total de 200, la xifra màxima que s'ha determinat des de l'organització.
La caminada popular unirà Manresa i el monestir de Sant Benet, passant per Viladordis, en el marc de la commemoració dels 125 anys de les Bases de Manresa. L'objectiu és recordar la visita que van fer a Sant Benet el 26 de març de 1892 els delegats de la Unió Catalanista, reunits a la capital del Bages per aprovar les Bases per a una Constitució Regional Catalana.
La caminada, organitzada per la Comissió del 125 aniversari de les Bases, l'Ajuntament de Manresa i el Centre Excursionista de la Comarca de Bages, amb la col·laboració del Parc de la Sèquia, sortirà a les 7 de la tarda dels Trullols, concretament al costat del Viena, establiment col·laborador. L'itinerari passarà per Viladordis, tindrà un recorregut de 9 km amb molt poc desnivell i és apta per a totes les edats. Hi haurà avituallaments a la sortida i a l'arribada i tots els participants rebran un obsequi. A més a més, un cop al monestir, podran fer una visita turística gratuïta gràcies a la col·laboració de Món Sant Benet. La tornada es podrà fer en bus a partir de les 21.30 h fins al punt de la sortida, als Trullols.
La inscripció anticipada s'ha pogut fer al preu de 3 euros. Les que es facin de darrera hora, aquest mateix divendres, costaran 5 euros. Inclou avituallament, regal i tornada en bus.
El romànic, símbol nacional
El 1892, el matí del dissabte 26 de març, els delegats de la primera Assemblea de la Unió Catalanista, que es celebrava a Manresa i que l'endemà va aprovar les Bases per a una Constitució Regional Catalana, van fer una excursió a Sant Benet de Bages en carruatges. Els delegats hi van anar perquè l'estil romànic era considerat, des de la Renaixença, el símbol i l'estil propi de la nació catalana.
Aleshores, a Sant Benet només es conservaven en bon estat l'església, on encara s'hi celebraven oficis religiosos, els retaules i l'hostatgeria, que era utilitzada com habitatges per als treballadors d'una indústria tèxtil propera que era propietat, entre altres, d'Elisa Carbó, mare de Ramon Casas.
Èxit de convocatòria de la Caminada Popular de les Bases
Esports
Per divendres només queden 15 entrades disponibles
ARA A PORTADA
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
-
Societat Els moviments socials de Manresa proposen respostes comunitàries davant la violència Pere Fontanals
-
Societat Què proposen A l'aguait i el Moviment Popular per erradicar la violència arran del crim de Carles Vilajosana? Pere Fontanals
-
Societat «Qui instrumentalitza la mort de Vilajosana per sembrar odi no vol solucions, vol incendiar Manresa» Pere Fontanals
Publicat el
13 de juliol de 2017 a
les 16:14
Actualitzat el
13 de juliol de 2017 a les
16:16
Et pot interessar
-
Esports
El Kids&Us Manresa surt a defensar el títol de la Lliga Catalana
-
Esports
Navarcles referma el suport a la Penya Ciclista i a la continuïtat de la Selènika
-
Esports
Navàs renovarà instal·lacions esportives amb una inversió global de 215.000 euros
-
Esports
Els Kids&Us Manresa encaixa la primera derrota de la pretemporada (99-103)
-
Esports
El CE Manresa s'estrena a Segona RFEF amb una golejada a Arnedo (1-4)
-
Esports
El Covisa Manresa cau a Ripollet a l'últim segon després d'un bon partit
