Santpedor reestructura el cartipàs municipal en un escenari de govern en minoria

El govern queda amb cinc regidors d'ERC i redistribueix àrees, tinences d'alcaldia i representacions

Publicat el 11 de desembre de 2025 a les 18:11

L'Ajuntament de Santpedor ha aprovat una reestructuració del cartipàs municipal arran de la sortida del govern dels dos regidors del grup Sumem x Santpedor - Junts. El plenari de desembre ha validat el nou repartiment de responsabilitats, que deixa ERC governant en minoria amb cinc dels tretze regidors del consistori i obliga a una redistribució completa de carteres, tinences d'alcaldia i representacions institucionals.

Un govern en minoria després de la renúncia de dos regidors

La reorganització arriba després que, a mitjan novembre, Roser Llobera (Infància, Joventut i Participació Ciutadana) i Jordi Rojas (Fires, Festes i Turisme) comuniquessin la seva voluntat de deixar el govern i passar a l'oposició. A més, Rojas també ha renunciat al càrrec de regidor, i el ple de desembre ha estat el seu darrer com a membre de la corporació. Sumem x Santpedor haurà d'incorporar un nou representant que se sumarà a la regidora Llobera a l'oposició.

Amb aquests canvis, el govern queda format únicament pels cinc regidors d'ERC, mentre que l'oposició passa a estar integrada per SEAM (4 regidors), la CUP (2) i SxS-Junts (2).

Nova estructura política i representació institucional

L'alcaldia ha signat aquesta setmana el decret de delegació de regidories, després que el ple aprovés les retribucions, dedicacions i representacions en organismes i comissions. També s'ha informat de la nova composició de la Junta de Govern Local i de les tinences d'alcaldia, que queden de la següent manera: Marijó Aubarell manté la primera tinència; Pep Illa continua com a segon tinent; Jordi Hernández passa de quart a tercer tinent; i Mireia Vall assumeix la quarta tinència. Roser Llobera, ara a l'oposició, passarà a percebre només les retribucions per assistència a plens i comissions.

Pel que fa al repartiment de carteres, les competències gestionades fins ara per Sumem passen a mans d'ERC. L'alcalde Agustí Comas suma Festes a les seves responsabilitats de Cultura, Esports, Comunicació, Patrimoni i Brigada Municipal. El regidor Jordi Hernández assumeix Fires, Turisme i Patrimoni, a més de representar el consistori a la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener, Bages Turisme i la Mancomunitat del Bages i el Moianès per l'aigua.

Marijó Aubarell incorpora Joventut i Participació Ciutadana a les seves àrees de Drets Socials, Gent Gran, Habitatge, Igualtat-Feminismes-LGTBI, Polítiques Digitals i Transparència. Mireia Vall afegeix Infància a Educació i Salut, i assumirà la representació al Consell d'Infants. Pep Illa manté Urbanisme, Organització Interna, Contractació Pública, Acció Climàtica i Mobilitat.

Retribucions i dedicacions

Les dedicacions i retribucions del govern es mantenen sense canvis, excepte en el cas del regidor d'Hisenda i Promoció Econòmica, Jordi Hernández, que incrementa un 15% la seva retribució amb una dedicació del 40%.

Amb aquesta reestructuració, l'Ajuntament de Santpedor afronta un nou escenari polític amb un govern en minoria i una redistribució completa de responsabilitats que permet garantir el funcionament ordinari del consistori durant la resta del mandat.