El 27 de setembre farà tres anys de l'inici de les emissions d'EL 9 TV. En aquests tres anys, el nou canal de televisió d'Osona ha consolidat una graella, l'eix de la qual conforma la nova programació de tardor que s'engega dilluns. Inclou clàssics com "En profunditat", els dimecres; "De bat a bat", els dijous; o "7 dies", els divendres. Altres, com el musical "Bon cop de rock", doblen la seva durada i, des d'aquesta temporada, l'espai musical que Jordi Sunyer presenta des de la sala Pasternak serà d'una hora.
La principal aposta d'EL 9 TV, però, continua sent la informació, presentada a través dels diferents formats i gèneres televisius: "El 9 Informatiu", "La terrassa", l'esportiu "Temps afegit", el debat de política "Angle obert" o el cultural "Babilònia". Aquesta temporada, a més, es reforçarà la idea d'oferir la informació a l'instant. Una banda de titulars informarà de les últimes notícies que ocorrin a Osona o que puguin interessar als teleespectadors.
Pel que fa als caps de setmana, l'aposta continua sent per les transmissions en directe, fonamentalment esportives, però també de caire cultural. La temporada passada, EL 9 TV va transmetre en directe 31 partits de bàsquet, futbol i hoquei amb participació d'equips osonencs.
La graella es completa amb els millors programes de la Xarxa de Televisions Locals. Des dels informatius "Al dia" i "Esports en xarxa", fins a la pel•lícula sense interrupcions del dissabte a la nit, passant per magazins i programes temàtics com "Telemonegal", "Tàpias a la carta", "Aventura i BTT", "El temps del Picó", 2La cua del dia", o "El bus", aquest últim, presentat per Joan Bosch des del plató d'EL 9 TV. Aquest any s'incorpora a la graella "+ Fanzivid", dedicat al món del cinema.
Natàlia Peix, la nova cara dels informatius
Natàlia Peix és des de dilluns vinent la nova cara dels informatius d'EL 9 TV, en substitució de Laura Serra. La periodista torellonenca serà la presentadora d'"El 9 Informatiu", el telenotícies d'EL 9 TV que s'emet cada dia a partir de les 9 del vespre.
Natàlia Peix té 26 anys, és llicenciada en periodisme i treballa a EL 9 TV des de fa un any. Anteriorment, havia estat a Ràdio Manlleu, Ràdio Ona de Torelló (on havia estat cap d'Informatius) i al setmanari Torelló (com a subdirectora). També col•labora a EL 9 Nou des de l'any 2001. A EL 9 TV, a part de formar part dels serveis informatius, l'últim any havia presentat el programa "Babilònia". A la presentació del "Babilònia" la substituirà Eva Funoll.
"La terrassa" s'obre a la participació amb concursos, enquestes i un bloc a Internet
El magazín "La terrassa" comença dilluns la seva segona temporada. Ho fa amb la incorporació de noves seccions, però també d'un nou concepte de televisió, basat en la participació dels espectadors des de casa. Ho podran fer participant en enquestes i concursos amb premis a través de missatges d'SMS, però també fent aportacions al bloc que el programa obrirà a Internet. En aquell bloc també s'hi penjaran alguns dels continguts del programa, des dels vídeos friquis fins a receptes de cuina o recomanacions diverses.
El magazín continuarà sent presentat per la periodista Marta Simón, i comptarà amb diversos col•laboradors. Alguns de nova incorporació, com la sommelier Núria Febrer, que parlarà de vins o caves; d'altres que s'han estrenat en l'edició d'estiu i que continuaran al llarg de tot l'any, com el jardiner Josep M. Cabanas, que parla de plantes i flors, o la dietista Mireia Plans, que quinzenalment donarà recomanacions sobre com ens podem alimentar millor.
Amb la tardor tornen algunes cares conegudes de "La terrassa", com el veterinari Dani Blancafort, que parlarà d'animals de companyia, o Isidre Vila i Xavier Puigseslloses, que donen el seu particular punt de vista sobre alimentació i gastronomia.
Recomanacions culturals, de cinema, de noves tendències i la secció de meteorologia, a càrrec de Marc Candela, són alguns altres dels continguts de "La terrassa", que s'emet cada dia a dos quarts de nou del vespre.
El dissabte a la tarda es repeteixen tots els programes de la setmana.