El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha presentat a Vic la voluntat de crear una demarcació a la Catalunya central, un acord que va ser aprovat en l’Assemblea celebrada el passat 30 de maig a Barcelona. El degà del Col·legi, Josep Maria Martí, va explicar a una trentena de periodistes reunits als locals de Creacció a Vic la decisió de la junta actual de reconèixer un territori i apropar-hi els serveis que ofereix la institució. A més, hi ha la necessitat cada dia més important d’unir el col·lectiu de professionals de la comunicació per a fer front als efectes que la crisi econòmica està produint en el sector .
Martí, acompanyat del secretari, Enric Frigola, i del gerent va insistir en el desig del seu equip de fer útil el Col·legi de Periodistes que representa. Una voluntat de servei que argumenten amb la necessitat de formació dels seus professionals, dedicant una especial atenció als aturats i als joves (fins a 35 anys) amb preus molt assequibles o fins i tot gratuïts per als que no tenen feina. A més a més, des del Col·legi es van explicar la resta de serveis que presta, per exemple en matèria d’ocupació, com la borsa de treball o els assessoraments gratuïts, i els descomptes que pot gaudir com a gran col·lectiu.
“La voluntat és crear una demarcació a la Catalunya central i el col·legi ho té clar”, va explicar Martí, que amb la seva junta ha impulsat canvis als estatuts per fer-ho possible. A Manresa, on ja s’ha fet la mateixa explicació, s’ha creat un grup impulsor per a la creació de la nova demarcació, que ha cercat la complicitat de periodistes de la resta de comarques. A Vic es va repetir el model de Manresa i Igualada contactant amb periodistes locals per intentar implicar tots els professionals de la comarca en el projecte, tal com va explicar el periodista Gonçal Mazcuñán. La Universitat de Vic, amb els seus estudis de grau de Periodisme dins la Facultat d’Empresa i Comunicació, es posiciona per tenir un paper cabdal en la consolidació de la nova demarcació.
Martí va exposar algunes xifres que han portat la junta del Col·legi a emprendre mesures per contribuir a pal·liar els efectes de la crisi, com ara que a Catalunya hi ha més de 1.700 periodistes aturats, 500 dels quals són periodistes col·legiats. Contràriament al que ha passat amb altres col·legis professionals en els darrers anys, els periodistes s’han anat incorporant. La institució supera els 3.800 col·legiats, segons va explicar el secretari de la institució, Enric Frigola. Martí va posar sobre la taula l’excés de professionals que surten de les facultats en uns moments en què no hi ha prou demanda i va reclamar la unitat dels professionals per superar plegats de la crisi.
El Col·legi de Periodistes de Catalunya vol apropar els seus serveis al territori
Cultura i Mitjans
L’ens presenta a Vic la proposta de crear una demarcació a la Catalunya Central.
ARA A PORTADA
-
Societat Angoixa a Osona i el Lluçanès per la fi de la moratòria que limitava l'ampliació de granges Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 31 de juliol i 1 i 2 d'agost Irene Giménez Vinyet
-
Societat El Consell Comarcal aprova definitivament el Pla de Qualitat de l'Aire d'Osona Irene Giménez Vinyet
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat Vic mantindrà la prova pilot de trànsit al carrer Jaume I fins a finals d'any Irene Giménez Vinyet
Publicat el
10 de juny de 2013 a
les 06:09
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Creació i criança es donen la mà en una masia d'Osona
-
Cultura i Mitjans
Vic amplia la col·lecció de figures de goma amb els gegants de la ciutat amb la vestimenta morisca
-
Cultura i Mitjans
Tornen les Festes de Sant Albert del carrer de Gurb de Vic
-
Cultura i Mitjans
Tona «batega fort» amb la Festa Major 2026
-
Cultura i Mitjans Una nova edició del So de les Pedres omple de visitants Rupit i Pruit
-
Cultura i Mitjans La primera edició del Festival Canalla de Vic reunirà editorials, expositors d'il·lustració i autors reconeguts
