L'Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta ja disposa del Mapa de Patrimoni Cultural d'aquest municipi, un instrument que té per objecte la protecció i conservació d'aquest patrimoni. Es va presentar dissabte en un acte presidit per l'alcalde de la població, Joan Carles Rodríguez, al qual van assistir-hi unes 40 persones.
En el mapa de Sant Julià de Vilatorta, elaborat a través de l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, s'han inventariat 324 elements, dels quals un 65,7% correspon a patrimoni immoble (edificis, conjunts arquitectònics, elements arquitectònics, jaciments arqueològics i obra civil), un 11,7% a moble (col·leccions, objectes i elements urbans), un 3,1% a documental (fons documentals i d'imatges), un 12% a patrimoni immaterial (manifestacions festives, tradicions orals, música i dansa, costumari i tècniques artesanals), i un 7,4% a patrimoni natural (zones d'interès natural i espècimens botànics singulars).
Hi ha dues versions del mapa, una de restringida, estrictament per a la gestió municipal, i la versió pública, a la qual s'accedeix mitjançant un Sistema d'Informació Geogràfica, amb què es pot visualitzar la informació de cada element localitzat al mapa municipal i que permet fer diferents cerques dins de la mateixa fitxa o en el conjunt global del municipi. També es pot accedir a la memòria de valoració del conjunt de patrimoni, a una introducció històrica del terme, així com a d'altra informació d'interès com són els índexs que condueixen a la legislació corresponent per a la gestió del patrimoni cultural i natural.
L'accés a aquesta versió pública dels Mapes és a través del web de la Diputació de Barcelona – Mapes de Patrimoni Cultural en línia o bé al web dels mateixos ajuntaments, que tenen també accés a la versió restringida.
Actualment hi ha 125 municipis on ja s'ha realitzat el Mapa del Patrimoni Cultural i n'hi ha 11 més en diferents processos de realització.
El Mapa de Patrimoni Cultural té per objecte la recollida exhaustiva de dades sobre el patrimoni cultural i natural del municipi i la seva valoració per tal que l'Ajuntament estableixi mesures per garantir-ne la protecció i conservació, així com planificar la seva rendibilització social.
Aquest document constitueix per a les corporacions municipals una eina de coneixement de la globalitat del patrimoni que es troba en el seu terme municipal, per tal d'unificar la informació i garantir el seu accés públic; la gestió i conservació del conjunt del patrimoni local; la difusió als ciutadans; la presa de decisions en el planejament urbanístic; l'establiment de diferents modalitats de rutes didàctiques i turístiques, i la planificació de la senyalització, entre altres.
Sant Julià inventaria 324 elements del seu patrimoni cultural
Presentat el mapa elaborat per la Diputació de Barcelona
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 14 de gener de 2014 a les 16:18
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Entre megàlits i poesia: el poble que va veure néixer Verdaguer i que inspira des de fa segles
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 6, 7 i 8 de juny
-
Cultura i Mitjans Pla i Peyu desconnecten Shakespeare a la 313
-
Cultura i Mitjans «L'educació antiracista ha de començar des de petits»
-
Cultura i Mitjans «Desmuntar» els relats de l'extrema dreta, la proposta del festival de cinema social Protesta de Vic
-
Cultura i Mitjans La Universitat d'Estiu de la UVic-UCC torna amb una oferta formativa diversa per afrontar els reptes actuals