La Nit del Turisme reuneix tots els agents osonencs del sector

Osona Turisme explica les línies mestres de la seva tasca, des de finals de 2012

Publicat el 21 de novembre de 2014 a les 09:17

Ramon Riera i Sergi Vilamala, a la Nit de Turisme. Foto: Consell Comarcal d'Osona


L’edifici del Sucre de Vic va acollir el passat divendres, 19 de novembre, la segona edició de la Nit del Turisme a Osona, amb la participació de més de 60 representants d’entitats i empreses turístiques de la comarca i la presència del diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ramon Riera. Osona Turisme va organitzar l’esdeveniment amb la finalitat d’oferir un punt de trobada al sector turístic de la comarca i explicar, a més, les grans línies treballades per l’entitat des de finals del 2012, des que actua com a organització especial.

L’acte va començar amb una presentació del president d’Osona Turisme, Sergi Vilamala, que va exposar el treball que porta a terme l’entitat amb l’objectiu de promocionar i dinamitzar turísticament la comarca. Vilamala va destacar la gran aposta que es fa en temes de comunicació i publicitat, sobretot a Internet i a les xarxes socials. S’ha creat un nou web, que des del passat mes de març ha rebut gairebé 30.000 visitants; un canal de Facebook (amb més de 8.500 seguidors),  Twitter (amb uns 950 seguidors) i YouTube. Aquest últim canal serà la via de promoció d’un nou vídeo promocional que es va presentar a la sessió del Consell General, i que ha de permetre donar a conèixer la riquesa de l’oferta turística de la comarca al mercat més proper.
 
A continuació, Ramon Riera va felicitar Osona Turisme per la feina feta i va animar a tots els agents implicats a seguir treballant com s’està fent fins ara. Va remarcar el suport de Diputació en el desenvolupament d’actuacions i la necessitat de continuar treballar amb el sistema de qualitat SICTED (aquest any a Osona s’han certificat 64 empreses, és la segona comarca de la demarcació amb més empreses certificades). Va explicar que des del servei de turisme de la Diputació s’impulsa la promoció turística de tota la demarcació des d’una perspectiva internacional i que aquest any s’ha aprovat la nova marca de Paisatges de Barcelona, amb la qual s’ha de començar a treballar per anar-la posicionant.

Finalment, el sommelier David Seijas va oferir una conferència sobre “Maridatge amb els productes de la terra”, amb una explicació de les diferents tipologies de maridatges, remarcant la gran riquesa de productes locals que tenim a la comarca i incidint en la importància de treballar conjuntament tot el sector. L’acte es va acabar amb un tast dels productes als quals es va fer referència durant la xerrada.

Prèviament a la Nit del Turisme es va celebrar el Consell General d’Osona Turisme, on es va aprovar la memòria d’accions d’aquest any 2014 i el pressupost i pla d’accions de l’entitat per a l’any vinent. Actualment l’organisme està format per 44 municipis i tres associacions de privats.