Pere Puntí Sañé, regidor de l'Ajuntament de Vic en el període 1987-1995, ha estat sancionat als Estats Units per comerciar amb Iran, segons publica el portal Economiadigital.com. Puntí va estar durant aquests anys a l'oposició del consistori vigatà, a dins del partit IPV. L'empresari també va ser durant uns mesos gerent de la desapareguda Hilados y Tejidos Puigneró, de Sant Bartomeu del Grau, i professor de màrqueting de la Universitat de Vic. Ara és administrador únic d'Advanced Electrical & Industrial Technologies (Aeit), d'Igualada.
El departament del Tresor d'Estats Units acaba d'incloure aquesta empresa en la seva llista de firmes multades, per ajudar al govern d'Iran a evadir les sancions pel seu programa nuclear. L'Administració d'Obama sosté que Puntí va subministrar a la república islàmica equips de terceres empreses. A més, va facilitar transaccions financeres a una companyia que ja havia estat castigada en 2011 per lliurar material que després es va emprar a les plantes atòmiques.
Després del seu pas per Puigneró, Puntí va passar a la gerència d'Omicron SA, filial del grup Diemen, de Sant Hipòlit de Voltregà, fabricadora de components electrònics, transformadors, bobines i filtres per a aparells de televisió.
Pere Puntí, exregidor de Vic, sancionat als EUA per comerciar amb Iran
L’empresari va ajudar el govern iranià a evadir les sancions pel seu programa nuclear
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de febrer de 2014 a les 09:09
Et pot interessar
-
Economia El bar del Sucre obrirà de manera estable i continuada durant tot l'any
-
Economia Caixa Enginyers inaugura una nova oficina a Vic
-
Economia Vic registra una davallada en la promoció d'habitatge nou durant el primer semestre del 2025
-
Economia Liquats Vegetals augmenta un 2% la facturació durant el 2024
-
Economia Girbau celebra 105 anys d'història
-
Economia Folgueroles aposta per enfortir el comerç local