El 12 de maig de 2011, amb l’objectiu de poder portar a terme l’espectacle “Ballar la veu”, una acció artística de Perejaume coproduïda per la Fundació Jacint Verdaguer i la Fira de la Mediterrània de Manresa, es va baixar la campana del campanar de Folgueroles. Aprofitant el desmuntatge, es va arribar a un acord amb Mn. Francesc Basora i el Bisbat de Vic per a fer-li un jou nou ja que el que portava d’origen era de ferro. Els jous de metall ensordeixen el so i aquest desdeia de la campana del costat que duu un jou de fusta.
Els empresaris locals Josep Pena (paleta), Ferran Molas (ferrer) i Lluís Manya (fuster) han fet un jou nou a partir del disseny i la supervisió de 2001. La campana renovada s’instal•larà durant aquesta festa major.
Per celebrar-ho el campaner, Pere Fortet, farà un repic especial el dissabte 10 de setembre, abans de la Marxa dels Vigatans, a tres quarts de 7 de la tarda.
Folgueroles afina el repic de les campanes
Societat
Empresaris locals els hi construeixen un jou de fusta.
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de setembre de 2011 a
les 16:27
Et pot interessar
-
Societat
Primera victòria com a professional del ciclista tonenc Adrià Pericas
-
Societat
L'Ajuntament d'Olost recomana no beure ni cuinar amb aigua de l'aixeta per presència de manganès
-
Societat Nova incidència a l'R3 a causa d'una averia en el sistema de regulació del trànsit ferroviari
-
Societat
Els Agents Rurals rescaten una cabra atrapada entre unes roques a Rupit
-
Societat
La Generalitat licita el carril 2+1 entre Manlleu i Torelló, a la C-37
-
Societat
Extingit un incendi de vegetació al Pujolot, a Sant Bartomeu del Grau
