ARA A PORTADA

- Blanca Busquets
- Escriptora
Passa de vegades que tens les grans coses a tocar i no les veus. És el que m'ha passat a mi amb el grup Obeses, amb La Nota Teatre i amb l'Arnau Tordera. Vull dir que, en lloc de descobrir-los a dintre de casa -Osona- he acabat trobant-los a la meva altra casa -Catalunya Ràdio- el dia que van venir a fer promoció al programa “Tot és molt confús”.
Tinc excusa, que consti: Obeses, que va ser el primer que vaig descobrir, teòricament és per a un públic d'una edat que no és la meva. I dic teòricament perquè a la pràctica jo crec que Obeses és simplement Música amb majúscula. I en aquest terreny, no s'haurien de mirar les edats.
Seguint el fil d'Obeses, descobreixo La Nota Teatre. No us feu il·lusions: no he vist l'espectacle "Records a Broadway" i, per tant, no en puc parlar globalment. Però sí que n'he vist un vídeo penjat a la xarxa i n'he tingut prou per veure que el talent continua essent el mateix i que ara s'ha instal"lat on segurament s'havia d'instal"lar -mirant a Broadway- per fer-se gran.
He vist poc de La Nota Teatre, però he escoltat el disc d'Obeses unes quantes vegades. De les cançons se'n desprèn musicalitat, originalitat, subtilesa i un toc genial que espero que no passi desapercebut. El seu “Pa amb tomàquet” no té pèrdua, i “Els llavis xops de plors” és una autèntica delicadesa plena d'art que efectivament fa plorar. Això només per posar un parell d'exemples. I, com que per Música -amb majúscula- no queden, hi posen el “Duetto buffo di due gatti” de Rossini per fer de divertimento sense tallar-se gens ni mica.
Al cor de tots dos grups, hi ha l'Arnau Tordera, que també recordo de sobte que és aquell noi que em va fer riure un dia a l'APM i que, a més, resulta que és company de secció en aquest diari. Li rellegeixo els articles i m'acaben de convèncer que és un músic de l'alçada d'un campanar -els músics de debò escriuen aquesta mena de coses. Llegiu-vos la correspondència de Mozart- a banda de tenir una veu que una excel·lent educació ha fet dúctil i meravellosa.
El “pack” Obeses-La Nota Teatre-Arnau Tordera el veurem aviat lluny de casa d'alguna manera, n'estic convençuda, perquè el talent i la feina ben feta són com la llum, que sempre s'escola per sota la porta encara que la tanquis ben fort. Enhorabona, nois, això sí que és donar la nota.
Tinc excusa, que consti: Obeses, que va ser el primer que vaig descobrir, teòricament és per a un públic d'una edat que no és la meva. I dic teòricament perquè a la pràctica jo crec que Obeses és simplement Música amb majúscula. I en aquest terreny, no s'haurien de mirar les edats.
Seguint el fil d'Obeses, descobreixo La Nota Teatre. No us feu il·lusions: no he vist l'espectacle "Records a Broadway" i, per tant, no en puc parlar globalment. Però sí que n'he vist un vídeo penjat a la xarxa i n'he tingut prou per veure que el talent continua essent el mateix i que ara s'ha instal"lat on segurament s'havia d'instal"lar -mirant a Broadway- per fer-se gran.
He vist poc de La Nota Teatre, però he escoltat el disc d'Obeses unes quantes vegades. De les cançons se'n desprèn musicalitat, originalitat, subtilesa i un toc genial que espero que no passi desapercebut. El seu “Pa amb tomàquet” no té pèrdua, i “Els llavis xops de plors” és una autèntica delicadesa plena d'art que efectivament fa plorar. Això només per posar un parell d'exemples. I, com que per Música -amb majúscula- no queden, hi posen el “Duetto buffo di due gatti” de Rossini per fer de divertimento sense tallar-se gens ni mica.
Al cor de tots dos grups, hi ha l'Arnau Tordera, que també recordo de sobte que és aquell noi que em va fer riure un dia a l'APM i que, a més, resulta que és company de secció en aquest diari. Li rellegeixo els articles i m'acaben de convèncer que és un músic de l'alçada d'un campanar -els músics de debò escriuen aquesta mena de coses. Llegiu-vos la correspondència de Mozart- a banda de tenir una veu que una excel·lent educació ha fet dúctil i meravellosa.
El “pack” Obeses-La Nota Teatre-Arnau Tordera el veurem aviat lluny de casa d'alguna manera, n'estic convençuda, perquè el talent i la feina ben feta són com la llum, que sempre s'escola per sota la porta encara que la tanquis ben fort. Enhorabona, nois, això sí que és donar la nota.
Escric des dels 12 anys i treballo a Catalunya Ràdio des del 1986, on em sento com a casa. També em sento a casa a Cantonigròs, d’on són les meves arrels maternes. He publicat unes quantes novel·les, entre les quals Presó de Neu (2003), El jersei (2006), Tren a Puigcerdà (2007), La nevada del cucut (2010, Premi Llibreter 2011), La casa del silenci (2013, premi Alghero Donna 2015), Paraules a mitges (2014) i, l’última, Constel·lacions (2022). Els meus llibres han estat traduïts a diverses llengües.
Et pot interessar
- La colònia dels avariats Blanca Busquets
- I si Argüello anés al Cabró Rock? Jordi Serrat
- Trump i l'OTAN o quan la diplomàcia es torna xantatge Toni Poyato
- Què són els centres adscrits? La seva vinculació a la universitat Josep-Eladi Baños
- Els missatges dels ocells Blanca Busquets
- Els nous «altres catalans» en el centenari de Paco Candel Toni Poyato
close
Alta Newsletter
close
Iniciar sessió
No tens compte a Osona?
Crea'n un gratis
close
Crear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.