ARA A PORTADA
Naturalment és una iniciativa lloable i d’una gran humanitat, i és precisament per això que amb el meu grup Obeses no vàrem dubtar ni un segon en participar-hi quan se’ns va oferir. Com és evident no érem els únics sinó que una trentena llarga de músics osonencs (potser amb algun forà però amb el projecte musical establert a Osona) varen prendre la sàvia decisió de col·laborar amb la seva música –el seu ofici- a la noble causa.
Per portar a terme un acte de les dimensions d’aquest, és força evident que una gran quantitat de gent ha de treballar de manera altruista perquè tot arribi a bon port. Però també és evident que l’èxit de l’esdeveniment (tot i que la organització va ser fantàstica en tot moment) resideix majoritàriament en el reclam que té la música com a aglutinadora del “Bé”. Considerant-ho de manera objectiva, no crec que cap altra disciplina escènica tingui en ella mateixa una força que hi sigui comparable però això, en tot cas, ja mereixeria una altra reflexió.
Dit això, només voldria concretar dos aspectes prou notables en els que he aprofundit arran de la vivència de l’esmentat concert. En primer lloc reiterar la humanitat i la solidaritat dels músics. Malauradament la devastadora situació econòmica actual afecta de manera global a tots els estaments professionals però en el cas de les disciplines artístiques, com a luxe que són, la duresa és més violenta. (Sobre aquesta consideració podeu llegir el meu article “La cultura no, és un luxe!”) Doncs bé, tot i aquesta realitat feixuga, tots els músics que hi vàrem participar ho vam fer amb la ferma convicció que la nostra col·laboració era necessària i útil, i això es percebia entre cametes.
En segon lloc sóc de l’opinió que els músics, cada cop més, hem d’anar prenent consciència de la responsabilitat que suposa dedicar-nos a una disciplina amb una capacitat d’afectació social tan elevada com la de la música. En allò que diem, en allò que fem i en com ho fem i com ho diem.
Havent-me llicenciat en filosofia a la UAB (disculpin la grosseria de la primera persona, però em provoquen vòmit compulsiu les autoreferenciacions fetes amb terceria), actualment estic minoritzant la meva ignorància musical cursant la carrera de Composició a l'Escola Superior de Música de Catalunya, procés culminatiu dels anys d'academicisme modern al Taller de músics i tradicional, al Conservatori de Vic. Amant declarat -i correspost- de la polèmica, prometo retornar l'essència bèl•lica a la crítica artística i defugir, amb totes les conseqüències implícites, de la compassió vers la mediocritat creativa.
Et pot interessar
- Integradores i educadores socials, «essencials, però condemnades a la temporalitat»
- Habitatge social: construir pensant en el medi ambient David Mercader Carrera
- La colònia dels avariats Blanca Busquets
- I si Argüello anés al Cabró Rock? Jordi Serrat
- Trump i l'OTAN o quan la diplomàcia es torna xantatge Toni Poyato
- Què són els centres adscrits? La seva vinculació a la universitat Josep-Eladi Baños
Alta Newsletter
Iniciar sessió
No tens compte a Osona?
Crea'n un gratisCrear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.