ARA A PORTADA
-
-
Relleu a la presidència del Consell Comarcal d'Osona: Marçal Ortuño substitueix Gerard Sancho Irene Giménez Vinyet
-
-
Pilarin Bayés sobre la situació a la Franja de Gaza: «Que els polítics tinguin una mica més de seny» Redacció
-
Les excavacions al Casol de Puigcastellet mostren evidències d'antigues pedreres d'època ibèrica Redacció
Què hauria de saber i de conèixer aquesta noia per evitar el dolor en les seves relacions i per deixar lloc al plaer? Existeixen les parelles inexpertes?
Normalment, quan apareix una dificultat dins de la sexualitat, un dels dos membres de la parella en paga les conseqüències directament (dolor en aquest cast) però la responsabilitat d’una sexualitat plaent i sense dolor sol ser dels dos. I parlo de responsabilitat i no de culpabilitat perquè quan un és responsable d’alguna cosa hi pot fer quelcom de manera activa per resoldre-ho. Amb la culpa, poca cosa hi podem fer a part de castigar-nos... i això és el que precisament no volem. Res de càstig, anem a buscar possibles solucions!
Com es podria millorar la sexualitat en un cas com l’anterior? De bones a primeres, i sense conèixer els detalls, se’m podrien acudir tres coses per donar un cop de mà a aquesta parella:
• Millorar la seva comunicació sexual
• L’autoconeixement per part d’ambdós membres de la parella
• L’ajuda d’un/a professional de la salut sexual, si s’escau
Moltes parelles tenen una comunicació escassa o nul·la quan parlen de sexualitat. La sexualitat és quelcom que es fa i se’n parla poc. “Si m’estimés ja sabria el que m’agrada” sovint pensen, sobretot i malauradament, moltes dones. Però les parelles no tenen poders màgics com per endevinar els pensaments i els desitjos de l’altre/a. Precisament per això és important explicar a la parella aquelles coses que a un li agraden i l’exciten.
Hi ha un pas important i previ a comunicar a la parella allò que a un li pot agradar i excitar més: conèixer què és el que a un li agrada i l’excita més. Per això, és important l’autoconeixement en matèria de sexualitat. Poca cosa se li pot explicar a la parella si un mateix no sap què és el que més li agrada a nivell sexual. Per això, l’aposta és molt clara: explorar i investigar, descobrir i sentir curiositat per la pròpia sexualitat.
Malauradament, moltes vegades, situacions com la descrita anteriorment fa que la curiositat i la motivació necessària per investigar dins de la pròpia sexualitat sigui cada vegada menor. “Si no hi hagués dolor, estaria disposada a investigar i a sentir més curiositat però el dolor m’ho impedeix; ara ja no en tinc ganes”, diuen sovint moltes dones.
El paper d’un professional de la salut sexual pot ser molt important en una situació com aquesta. Cada vegada són més els psicòlegs que treballen conjuntament amb fisioterapeutes especialitzats en sòl pelvià per donar un cop de mà a pacients que es troben en situacions similars. Els mites i les falses creences sobre la sexualitat que estan al nostre voltant impedeixen poder viure una sexualitat plena i el desconeixement sobre el funcionament del propi cos i sobre com es pot treballar físicament per pal·liar el dolor impedeixen que una parella pugui gaudir plenament d’una bona sexualitat en parella.
Conclusió: la nostra vida afectiva i sexual és molt important per al nostre desenvolupament com a persones i per a cuidar la nostra relació de parella. Què us sembla si hi posem totes les eines necessàries perquè sigui satisfactòria?
Vaig néixer a Vic l’any 1981, tot i que sóc pescallunes, ja que sempre he viscut a Torelló. Sóc llicenciada en Psicologia per la UB i mentre estudiava la carrera em van interessar tots aquells temes que estiguessin relacionats amb la salut sexual, el món de la parella i les relacions interpersonals. Precisament per això vaig estudiar el Màster de Teràpia sexual i de parella de la UB, el Postgrau en Salut sexual de la UdL i llavors vaig seguir la meva formació amb el Postgrau de teràpia de parella, el Postgrau de teràpia breu estratègica i el Postgrau de psicoteràpia integradora de la UdG.
L’objectiu de la meva professió: no serà la primera ni l’última vegada que ho dic, em vaig decantar per treballar dins del món de la sexualitat i la parella perquè sovint són temes que ens aporten més patiment i malestar que benestar i plaer. Per tant, si puc posar un granet de sorra per fer que algú visqui la seva sexualitat i la seva relació de parella amb més felicitat... em donaré per satisfeta.
Et pot interessar
- Habitatge social: construir pensant en el medi ambient David Mercader Carrera
- La colònia dels avariats Blanca Busquets
- I si Argüello anés al Cabró Rock? Jordi Serrat
- Trump i l'OTAN o quan la diplomàcia es torna xantatge Toni Poyato
- Què són els centres adscrits? La seva vinculació a la universitat Josep-Eladi Baños
- Els missatges dels ocells Blanca Busquets
Alta Newsletter
Iniciar sessió
No tens compte a Osona?
Crea'n un gratisCrear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.