ARA A PORTADA
I dic això perquè, sovint, les relacions sexuals es veuen atrapades en una competició per veure qui ho fa més vegades i tenim en compte mesures que són poc realistes. En ocasions, deixem enrere un dels factors més importants que ens fan tenir relacions sexuals: el benestar. I en el moment en que es converteix en una competició (si ho comparem amb mesures poc reals i fiables) la nostra frustració pot augmentar de manera considerable.
També em pregunto, la meva curiositat pot amb mi, quina seria la mitjana de relacions sexuals a nivell català. El que segurament ens trobaríem és que no seria gaire diferent de l‘espanyola. Però... realment importa quantes vegades es tenen relacions sexuals a la setmana?
L’enquesta Durex ens diu que hi ha certa relació entre el nivell de satisfacció d’una persona i el nombre de vegades que té relacions sexuals. També ens diu que a mesura que augmenten els anys de relació de parella, la freqüència de relacions sexuals disminueix. Per tant, em pregunto, com més anys s’estigui amb la parella, menys relacions sexuals es tindran i menys satisfacció sexual hi haurà?
Està clar que la sexualitat forma part de la nostra vida i hem d’aprendre a cuidar-la. Això no vol dir que haguem de complir amb una freqüència en concret perquè cadascú ha de trobar el seu nivell de satisfacció. Però el que sí que ens trobem a consulta, de tant en tant, és amb parelles que entre els horaris de la feina, els fills, els compromisos socials, la família, etcètera, amb prou feines tenen prou temps per trobar algun espai de temps per dedicar-se al seu company o companya. I això vol dir que no tenen suficient temps per trobar-se de manera íntima, ja m’enteneu...
De vegades tenim present un model de sexualitat on tot passa per art de màgia, i les coses no solen funcionar així... quan s’està tan atrafegat com aquest perfil de parella que definia abans, no apareix un moment màgic on tot és perfecte, on no hi ha “roba estesa” i sí tranquil·litat. I a més, el desig se’t menja per dins... quan es va tan atabalat, si volem mantenir una mica viva la flama de la relació de parella, potser ens podem plantejar que val la pena buscar i promoure els “moments de màgia”, perquè si esperem que arribin sols, ho tenim una mica cru.
Reflexiono al voltant de tot plegat, ja que la vida sexual d’una parella és molt important. No és l’únic pilar amb el que se sustenta la relació però sí que és un dels que ajuda a mantenir el vincle, la complicitat, l’alegria, el benestar, la intimitat, l’amor... (la llista seria inacabable). De fet, els que treballem fent psicoteràpia per donar un cop de mà a parelles que tenen dificultats volem això: ajudar a mantenir el vincle, la complicitat, l’amor, el benestar... i possiblement els que no s’hi dediquen professionalment també ho vulguin. Oi?
Vaig néixer a Vic l’any 1981, tot i que sóc pescallunes, ja que sempre he viscut a Torelló. Sóc llicenciada en Psicologia per la UB i mentre estudiava la carrera em van interessar tots aquells temes que estiguessin relacionats amb la salut sexual, el món de la parella i les relacions interpersonals. Precisament per això vaig estudiar el Màster de Teràpia sexual i de parella de la UB, el Postgrau en Salut sexual de la UdL i llavors vaig seguir la meva formació amb el Postgrau de teràpia de parella, el Postgrau de teràpia breu estratègica i el Postgrau de psicoteràpia integradora de la UdG.
L’objectiu de la meva professió: no serà la primera ni l’última vegada que ho dic, em vaig decantar per treballar dins del món de la sexualitat i la parella perquè sovint són temes que ens aporten més patiment i malestar que benestar i plaer. Per tant, si puc posar un granet de sorra per fer que algú visqui la seva sexualitat i la seva relació de parella amb més felicitat... em donaré per satisfeta.
Et pot interessar
- La colònia dels avariats Blanca Busquets
- I si Argüello anés al Cabró Rock? Jordi Serrat
- Trump i l'OTAN o quan la diplomàcia es torna xantatge Toni Poyato
- Què són els centres adscrits? La seva vinculació a la universitat Josep-Eladi Baños
- Els missatges dels ocells Blanca Busquets
- Els nous «altres catalans» en el centenari de Paco Candel Toni Poyato
Alta Newsletter
Iniciar sessió
No tens compte a Osona?
Crea'n un gratisCrear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.