Aquest dilluns ha començat el període per fer la preinscripció en els estudis de batxillerat i cicles de grau mitjà. El termini comença el 14 de maig i acaba el 24 del mateix mes. En total, s'ofereixen 83.355 places de primer curs en els diferents ensenyaments: batxillerat, formació professional i arts plàstiques i disseny. La matrícula per a aquests estudis s'haurà de formalitzar del 4 a l'11 de juliol.
Com escollir? Un petit repàs a les opcions
Un cop l'alumne acaba l'educació secundària obligatòria, ha de triar entre fer batxillerat, els cicles de grau mitjà o els programes de formació i inserció, segona informa la Generalitat.
- Els ensenyaments de batxillerat donen accés als cicles formatius de grau superior i als estudis universitaris.
- La formació professional capacita per a l'exercici qualificat de diverses professions. S'organitza en cicles de grau mitjà o de grau superior.
- Els ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny capaciten per a les professions relacionades amb el disseny, les arts aplicades i els oficis artístics.
- Els programes de formació i inserció (PFI) estan pensats per a joves d'entre 16 i 21 anys que han deixat l'educació secundària obligatòria i no segueixen estudis en el sistema educatiu ni participen en cap acció formativa.
Novetats en ensenyaments de 16 a 18 anys
El proper curs 2018-2019, s'oferiran 29 cicles de formació professional de nova implantació a Catalunya, per donar resposta a la demanda dels diferents sectors i territoris. En total, hi haurà 139 títols a l'FP, 54 de grau mitjà.
A més, s'ha incrementat l'oferta de places de batxillerat i de formació professional. El 45,9% d'aquesta oferta correspon a cicles formatius i el 54,1% a batxillerat.
Comença la preinscripció al batxillerat i cicles de grau mitjà
El proper curs 2018-2019, s'oferiran 29 cicles de formació professional de nova implantació a Catalunya
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 14 de maig de 2018 a les 10:32
Et pot interessar
-
Societat Aquest és el producte d'Osona inclòs en el menú de la conferència de presidents
-
Societat Prats de Lluçanès demana «mesures urgents» per millorar la seguretat viària a la C-62
-
Societat Entre megàlits i poesia: el poble que va veure néixer Verdaguer i que inspira des de fa segles
-
Societat El CHV ret homenatge a les trajectòries professionals i a les persones jubilades l'any 2024
-
Societat Mor la conductora d'un cotxe en un xoc frontal a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat Vic dona suport a l'embargament d'armes a Israel i a les resolucions internacionals contra el genocidi del poble palestí