Denuncien una granja plena d'animals morts a les Masies de Roda
Agents Rurals ho ha posat en coneixement a la Fiscalia de Medi Ambient per un possible delicte de maltractament animal
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 07 de març de 2017 a les 18:13
"Una gossa i una gallina són les úniques supervivents", explica la Protectora d'Animals d'Osona, que ha denunciat a través de Facebook la mort de gairebé tots els animals d'una granja a les Masies de Roda. Tal com es pot veure en les imatges, hi ha els cossos de conills, gallines, oques, ovelles i cabres. La protectora ha explicat a Osona.com que calculen que "l'amo no s'hi havia presentat feia tres setmanes". Els animals estaven morts d'inanició, és a dir, per desnutrició extrema.
La protectora ha denunciat aquest cas als Agents Rurals d'Osona, que s'han desplaçat fins al lloc dels fets. Segons el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP), quan han arribat els agents i un veterinari del mateix departament s'hi han trobat un "panorama esperpèntic" amb els animals morts "per deixadesa". Segons el mateix departament, el propietari s'hi ha presentat explicant que no se'n podia haver ocupat últimament per motius familiars i laborals. Així ho ha confirmat el mateix propietari a Osona.com. Els agents rurals ho han posat en coneixement a la Fiscalia de Medi Ambient per un possible delicte de maltractament animal.
Els responsables de la Protectora han entrat aquest dimarts a la granja. "El lloc desprenia una pudor insuportable" expliquen des del seu perfil de Facebook, "el terra estava cobert de femta i restes de cossos d'animals morts, alguns en avançat estat de descomposició". "Segurament la gossa ha sobreviscut alimentant-se de les restes" han remarcat des de la protectora.
Et pot interessar
-
Societat Aquest és el producte d'Osona inclòs en el menú de la conferència de presidents
-
Societat Prats de Lluçanès demana «mesures urgents» per millorar la seguretat viària a la C-62
-
Societat Entre megàlits i poesia: el poble que va veure néixer Verdaguer i que inspira des de fa segles
-
Societat El CHV ret homenatge a les trajectòries professionals i a les persones jubilades l'any 2024
-
Societat Mor la conductora d'un cotxe en un xoc frontal a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat Vic dona suport a l'embargament d'armes a Israel i a les resolucions internacionals contra el genocidi del poble palestí