El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, acompanyat d’altres membres del seu equip, visitarà Torelló i Manlleu, el pròxim dijous 25 de febrer per atendre les persones que vulguin fer-li consultes o exposar-li les seves queixes sobre les administracions públiques. L’objectiu de la visita és divulgar i apropar la institució a les persones.
A Manlleu, l’oficina del Síndic s’instal•larà al Museu Industrial del Ter (Can Sanglas, passeig del Ter, s/n) i restarà oberta de 10 a 14 hores, al matí, i de 16:30 a 18:30 hores, a la tarda. Pel que fa a Torelló, l’oficina estarà ubicada al local de Gestiomat- La Cooperativa (carrer Enric Prat de la Riba, 17-19). Allí obrirà les portes d’11 a 14 hores al matí i de 16:30 a 18:30 hores a la tarda.
Les persones que vulguin adreçar-se a l’equip del Síndic per presentar una queixa o per a fer una consulta han de concertar una cita prèviament trucant al telèfon gratuït 900 124 124 o bé enviant un correu electrònic a sindic@sindic.cat.
A Torelló, Rafael Ribó, juntament amb membres del seu equip, visitarà el CEIP Vall del Ges on també es reunirà amb els membres del Consistori Infantil. D’altra banda, aprofitarà per signar amb l’alcalde Miquel Franch un conveni de col•laboració, entre l’Ajuntament i la institució del Síndic, per tal d’oferir una millor atenció als habitants de Torelló en la defensa dels seus drets en l’àmbit local. El conveni estableix que el Síndic ha d’oferir a l’Ajuntament una supervisió singularitzada de la seva actuació.
Aquesta es concretarà, d’una banda, en la tramesa a l’Ajuntament d’un informe anual que reculli la situació de les queixes gestionades referents al municipi i una estadística de les consultes provinents de persones i entitats de Torelló que hagi atès el Síndic.
- Anar al web del Síndic de Greuges
--------------
NOTA DE PREMSA
AJUNTAMENT DE TORELLÓ
L’Ajuntament de Torelló i el Síndic de Greuges signaran un conveni per impulsar la defensa dels drets en l’àmbit local
L’alcalde de Torelló, Miquel Franch, i el síndic de greuges de Catalunya, Rafael Ribó, signaran, aquest dijous, un conveni de col•laboració per tal d’oferir una millor atenció als habitants de Torelló en la defensa dels seus drets en l’àmbit local. El conveni estableix que el Síndic ha d’oferir a l’Ajuntament una supervisió singularitzada de la seva actuació. Aquesta es concretarà, d’una banda, en la tramesa a l’Ajuntament d’un informe anual que reculli la situació de les queixes gestionades referents al municipi i una estadística de les consultes provinents de persones i entitats de Torelló que hagi atès el Síndic. D’altra banda, el Síndic també podrà assistir a un plenari municipal per exposar i debatre l’informe esmentat.
Les dues institucions acorden també donar la màxima celeritat a la tramitació de les queixes presentades al Síndic que afectin competències municipals. Amb aquesta finalitat, el Síndic podrà desplaçar-se al municipi per comprovar sobre el terreny l’abast d’una queixa. També podrà traslladar a Torelló els assessors que consideri adients perquè s’entrevistin amb les persones o les entitats que ho sol•licitin i l’Ajuntament ha de facilitar-los un espai que estarà situat al Viver d’Empreses de Serveis (Gestiomat).
L’Ajuntament, amb l’acord previ amb el Síndic, també crearà sistemes per divulgar la figura del Síndic, com ara editar un díptic sobre les diferents vies d’accés a la institució perquè la població de Torelló en sigui coneixedora. A més, l’Ajuntament ha d’incloure l’enllaç del Síndic al seu web. A petició del Síndic, l’alcalde ha de posar a la seva disposició els responsables polítics i funcionaris pertinents perquè l’informin de les circumstàncies i els antecedents que fan referència a la queixa.
El conveni inclou també els diversos procediments que el ciutadà pot utilitzar per presentar una queixa al Síndic: de manera presencial o per correu ordinari a la seu del Síndic; per telèfon, trucant al 900 124 124; per correu electrònic a l’adreça sindic@sindic.cat; per fax al 933 013 187; pel web www.sindic.cat; lliurant-la al personal del Síndic durant alguna de les seves visites al municipi o per mitjà de la bústia, d’ús exclusiu del Síndic, que s’instal•larà a la planta baixa de l’edifici de l’Ajuntament.
El Síndic podrà proposar que s’iniciï un procediment de mediació que faciliti una resolució positiva i ràpida de les queixes, sempre a petició conjunta dels interessats i de l’Ajuntament. El seguiment del conveni el farà un grup de treball format per representants de les dues institucions. El conveni té una vigència de dos anys. Aquest és el dotzè conveni d’aquestes característiques que signa el Síndic amb un municipi. Els anteriors van ser amb els ajuntaments de Sant Adrià de Besòs, Castellar del Vallès, Sant Sadurní d’Anoia, Cubelles, Cardedeu, Sant Pere de Ribes, Barberà del Vallès, Canet de Mar, Matadepera, Esparreguera i Tàrrega.
El 2009 el Síndic va iniciar 36 actuacions (7 queixes i 29 consultes) provinents d’habitants de Torelló. El 2008 les actuacions van ser 29 (5 queixes i 24 consultes).