Els ciclistes doblen la pressió per poder circular a la C-17

Uns 450 ciclistes protagonitzen una nova marxa lenta que aconsegueix duplicar la participació de la celebrada el passat 6 de novembre. La protesta ha provocat 10 km de cua.

Redacció
04 de desembre del 2011
La marxa lenta ciclista a l'altura de Sant Quirze.
La marxa lenta ciclista a l'altura de Sant Quirze. | Adrià Costa
La marxa lenta ciclista a l'altura de Sant Quirze. Foto: Adrià Costa

Cop de força dels ciclistes per reclamar el dret de circular per la C-17. Si el 6 de novembre van ser poc més de 200, aquest diumenge -en plena setmana de semiaqüeducte de la Puríssima- els clubs d'Osona i el Ripollès han aconseguit aplegar uns 450 ciclistes en una nova marxa lenta entre Borgonyà i Ripoll. De nou, la manifestació ha ocupat l'autovia de banda a banda primer en sentit nord i, posteriorment, en sentit sud, provocant més de 10 quilòmetres de lentitud.

La protesta arribava després d'una reunió sense èxit amb el director general de Carreteres, Jordi Follia, i una altra amb el portaveu del Govern, l'osonenc Francesc Homs. Els clubs van sortir satisfets d'aquesta segona reunió i consideren que estan a un pas d'assolir la reivindicació. En aquest sentit havien fet una crida a fer "un bon merder" i a "liar-la ben liada" per poder pressionar més el Govern. Una demanda que, si més no quantitativament, ha sorgit efecte ja que ha aconseguit duplicar l'assistència de la primera protesta.

La inauguració del desdoblament de la C-17 va suposar la prohibició de la circulació amb bicicleta. La mesura impossibilita als aficionats d'Osona fer les seves tradicionals sortides al Ripollès ja que per arribar-hi s'han de fer més de 100 km per les carreteres del Lluçanès.

Veient la situació creada, els diversos clubs ciclistes d'Osona i el Ripollès es van adreçar al Departament de Territori per tal de buscar una solució. La resposta de la Generalitat, feta per comunicació escrita, no va satisfet gens als practicants d'aquest esport. De fet, no se'ls hi proposa cap alternativa real ja que només se'ls va recordar les bondats de la nova autovia i els van recordar que a les dues comarques ja “disposen de rutes per practicar el ciclisme amb suficient seguretat”.

Tot i això, els clubs consideren que tenen la llei a favor ja que el Reglament general de circulació només prohibeix el pas de ciclistes per autovies quan existeixen itineraris alternatius, un fet que no passa entre Osona i el Ripollès. De fet, recorden que a bona part de les autovies de titularitat estatal, a diferència de les que són de la Generalitat, no hi ha cap problema per circular-hi.

Galeria de fotos 6 de novembre (Adrià Costa)