La Direcció General de Trànsit (DGT) treballa en una normativa per prohibir a tot l'Estat que els patinets elèctrics circulin per la vorera, així com per posar-los un límit de velocitat de 25 km/h, segons informen l'agència Efe i diversos mitjans. La norma es promulgaria durant el 2019.
La filtració arriba justament l'endemà que es conegués l'existència de la primera víctima mortal per atropellament d'un patinet elèctric a tot l'Estat, una dona de 90 anys que va morir el passat mes d'agost a Esplugues de Llobregat. A l'octubre ja havia mort una altra dona, a Sabadell, que circulava en un d'aquests vehicles, en topar contra un camió.
La normativa, que constituirà un mínim d'obligat compliment que després podran ampliar ela ajuntaments, també contempla que els usuaris de patinets elèctrics puguin ser sotmesos a controls d'alcoholèmia i drogues, però no es preveu exigir-los cap permís de circulació. És a dir, que en aquest sentit tindran una consideració similar a la dels usuaris de bicicletes.
Pel que fa a la velocitat, el límit de 25 km/h afectaria especialment els patinets elèctrics de més potència. Alguns d'aquests models poden superar els 40 km/h, cosa que els equipara gairebé als ciclomotors.
La (poca) normativa actual
Actualment, no hi ha una normativa catalana ni estatal que reguli els patinets elèctrics ni d'altres vehicles de mobilitat personal, si bé diversos ajuntaments -com el de Barcelona- sí que els han regulat en detall. A l'octubre, després de la mort de Sabadell, el conseller d'Interior, Miquel Buch, es va mostrar partidari d'una normativa "a nivell de país", però no s'han conegut passes efectives en aquest sentit.
A nivell supramunicipal, el més semblant a una normativa és una instrucció de la DGT del 2016 que, de fet, passava la pilota a la teulada dels ajuntaments. La instrucció proposava que els vehicles de mobilitat personal no puguin circular per les voreres, però contemplava que els municipis hi fessin excepcions.
A Barcelona, la normativa ja prohibeix que els patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal circulin per la vorera -excepte els que es consideren joguines-. També els prohibeix a les calçades d'ús general, cosa que els limita al carril bici, les vies de servei únic, les pacificades de fins a 30 km/h i els parcs.
Els patinets elèctrics quedaran prohibits a les voreres a tot l'Estat
La Direcció General de Trànsit treballa en una normativa que també limitarà la velocitat d'aquests vehicles a 25 km/h
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 29 de novembre de 2018 a les 17:20
Et pot interessar
-
Societat Aquest és el producte d'Osona inclòs en el menú de la conferència de presidents
-
Societat Prats de Lluçanès demana «mesures urgents» per millorar la seguretat viària a la C-62
-
Societat Entre megàlits i poesia: el poble que va veure néixer Verdaguer i que inspira des de fa segles
-
Societat El CHV ret homenatge a les trajectòries professionals i a les persones jubilades l'any 2024
-
Societat Mor la conductora d'un cotxe en un xoc frontal a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat Vic dona suport a l'embargament d'armes a Israel i a les resolucions internacionals contra el genocidi del poble palestí