Vic compta des de fa uns dies amb un segon pas de vianants intel·ligent, situat a la ronda de Francesc Camprodon amb l'objectiu de millorar-ne la seguretat viària. El primer pas zebra d'aquest tipus es va instal·lar el febrer del 2017 al carrer de Mossèn Josep Gudiol.
Quan el vianant s'hi apropa amb la intenció de creuar-lo, sempre que sigui en l'horari en què l'enllumenat públic està encès, s'il·luminen els senyals verticals que identifiquen la presència del pas, i els senyals lluminosos instal·lats en el propi pas de vianants.
Millores en altres punts de la ciutat
També s'ha reforçat la il·luminació del pas de vianants ubicat a l'avinguda de Sant Bernat Calbó, proper a la intersecció amb els carrers Puigsacalm i del Mossèn Llorenç Vilasís amb la instal·lació d'un fanal específic pel pas de vianants, i unes valises lluminoses, instal·lades a la calçada, a tocar del pas de vianants. Aquestes valises es mantenen il·luminades durant les hores en què l'enllumenat públic està encès.
D'altra banda, també s'ha instal·lat un nou semàfor a la cruïlla del Passeig de la Generalitat, carrer Bisbe Strauch i avinguda Pius XII, cosa que dona compliment al Pla Local de Seguretat Viària. En aquesta mateixa zona s'ha substituït la lluminària del carrer Doctor Salarich i de l'avinguda Pius XII, en els trams compresos entre el carrer Pare Huix i el Passeig de la Generalitat, per una nova de tecnologia LED. Amb aquesta actuació s'ha pogut completar una de les propostes guanyadores dels pressupostos participatius de Vic de l'any 2017.
Nou pas de vianants intel·ligent a Vic
Societat
També s'ha millorat la il·luminació a l'avinguda Sant Bernat Calbó o instal·lat un nou semàfor als voltants del Passeig de la Generalitat
ARA A PORTADA
-
Societat Suspenen el desnonament d'una família amb infants dels pisos del carrer Òmnium Cultural de Vic ACN
-
Societat «Mantenir-se connectat a la comunitat també és salut, no tot són pastilles» Irene Giménez Vinyet
-
Societat L'ACA vol enderrocar 19 cases de l'antic poble de Sant Romà de Sau on viuen una trentena de persones ACN
-
Cultura i Mitjans Manlleu es prepara per a la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa Irene Giménez Vinyet
Publicat el
05 de juny de 2019 a
les 09:35
Et pot interessar
-
Societat
El Centre BETA s'incorpora a la xarxa de centres de recerca d'excel·lència de Catalunya
-
Societat
Vic instal·larà pantalles a les entrades de la ciutat per informar de les places d'aparcament disponibles
-
Societat
Els Bombers extingeixen un incendi forestal a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat
La 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic tanca amb 170.000 assistents
-
Societat
La 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic omple de ritme i bon ambient la capital d'Osona
-
Societat
El Mercat de Música Viva de Vic, on la cultura es dona de la mà amb la reivindicació
