Les obres de la Ronda Nord de Manlleu començaran a finals d'estiu

Les actuacions connectaran el nou polígon del Pla del Mas amb les avingudes Puigmal i Pirineus i també han d'ajudar a descongestionar el pas de vehicles pesants pel centre urbà

Moreta, Rovira i Bosch als terrenys per on passarà la Ronda Nord de Manlleu, amb el polígon del Pla del Mas al fons.
Moreta, Rovira i Bosch als terrenys per on passarà la Ronda Nord de Manlleu, amb el polígon del Pla del Mas al fons. | Irene Giménez Vinyet
22 de juliol de 2024, 17:01
Actualitzat: 30 de juliol, 12:27h

El procés de licitació per a l'execució de les obres de la Ronda Nord de Manlleu ha finalitzat i l'Ajuntament ha donat a conèixer els detalls de l'adjudicació, uns treballs que permetran connectar el nou polígon de la Coromina Nord –també conegut per Pla del Mas- amb les avingudes Puigmal i Pirineus. El concurs públic es va tancar el passat divendres. Cosplaan n'ha estat l'empresa guanyadora, tot i que ara el consistori està revisant l'oferta presentada perquè és anormalment a la baixa.

En aquest sentit, l'Ajuntament havia marcat una sortida a la licitació del projecte al voltant d'1,4 milions d'euros, mentre que l'oferta de l'empresa és d'1.080.000 euros. Cosplaan també està executant la construcció del nou polígon del Pla del Mas i justifica la reducció del preu perquè part de la maquinària i dels treballadors ja estan desplegats a la zona.

Si no hi ha imprevistos, el termini d'execució de les actuacions és de quatre mesos i, per tant, entre el desembre i el gener del 2025 les obres haurien d'estar acabades.

Terrenys per on passarà la futura Ronda Nord de Manlleu amb el polígon del Pla del Mas al fons.
Terrenys per on passarà la futura Ronda Nord de Manlleu amb el polígon del Pla del Mas al fons.Irene Giménez Vinyet

La Ronda Nord ha d'impulsar el creixement de la indústria del municipi i la generació de nous llocs de treball. Tanmateix, també ha d'ajudar a treure el trànsit pesant de dins la ciutat i a la implantació de la zona de baixes emissions, que podria entrar en funcionament durant la primavera del 2025.

L'alcalde de Manlleu, Arnau Rovira, destaca "els esforços" que ha fet l'Ajuntament pel que fa al finançament per desenvolupar una actuació que, diu, serà "històrica" per la ciutat. En aquesta línia, es compta amb una subvenció de la Diputació de Barcelona de 435.000 euros que s'ha complementat amb terrenys industrials.

L'inici de les obres, a finals d'estiu

Un total de sis empreses s'han presentat a la licitació per a l'execució de l'obra de la futura Ronda Nord de Manlleu –l'anterior convocatòria va quedar deserta-. La companyia Cosplaan n'ha estat la guanyadora, malgrat que, ara com ara, encara no hi ha adjudicatària perquè el consistori està revisant l'oferta de l'empresa perquè va anormalment a la baixa.

Si l'expedient no es resolgués favorablement, l'empresa Servial en seria l'adjudicatària en haver quedat en segona posició. Si es tirés l'obra endavant amb Cosplaan i aquesta no pogués complir el contracte, el valor que hauria d'abonar la companyia en aquest cas seria del 10% del pressupost.

Tanmateix, també s'estava pendent de l'expropiació de diversos terrenys per començar els treballs, un procediment al qual s'hi ha donat llum verda en el ple de l'Ajuntament de Manlleu d'aquest dilluns. Aleshores, si passats els 20 dies d'exposició pública no hi ha al·legacions, "ja es podrà començar a construir la Ronda Nord", explica Moreta, que posa com a data d'inici dels treballs a finals d'estiu.

Vista general del polígon de la Coromina Nord de Manlleu, conegut també com a Pla del Mas.
Vista general del polígon de la Coromina Nord de Manlleu, conegut també com a Pla del Mas.L.Busquets/ACN

Una aposta per a la reactivació econòmica

El desenvolupament econòmic de la ciutat és una de les prioritats de l'actual equip de govern de Manlleu. En aquest sentit, la construcció de la Ronda Nord ha de permetre "fer un salt qualitatiu a nivell empresarial", apunta Marta Moreta.

També el nou polígon del Pla dels Mas ha d'ajudar a la reactivació econòmica de la capital del Ter, una àrea que compta amb una superfície de 66.000 metres quadrats de sòl industrial amb parcel·les de 2.500 metres quadrats agregables per donar resposta a les necessitats de les empreses i que garantirà "serveis posats al dia" per a totes les companyies que s'hi instal·lin, explica el regidor de Transformació Econòmica i Estratègia de Ciutat, David Bosch.

Les obres en aquesta nova àrea industrial s'han allargat per problemes amb Endesa i està previst que acabin a l'octubre. Algunes de les parcel·les ja s'han venut i, d'altres, ja han captat l'atenció de noves empreses. "Molts empresaris esperaven la connexió de la Ronda Nord", conclou Marta Moreta.