Durant la presentació, Imma Moraleda ha remarcat la importància d’aquest projecte, ja que suposa poder comptar amb recursos tècnics i humans que afavoreixen les polítiques d’igualtat. La diputada també ha explicat les funcions de la figura d’agent d’igualtat: realitzar una diagnosi del seu entorn immediat per posteriorment poder fer un pla d’actuació.
És en aquest últim punt on cada municipi ho materialitza a través dels formats que aquest cregui oportú: jornades, conferències, díptics, tallers, entre altres. El programa té una durada de tres anys; en què els dos primers la Diputació assumeix tots els costos i el darrer va a càrrec del mateix Ajuntament.
Per la seva banda, Maria Martos ha reivindicat el paper de les dones en el món polític. En aquesta línia, ha destacat que les dones també poden liderar altres regidories que no siguin sempre les d’igualtat, atenció als joves, en resum atenció a les persones.
Des del punt de vista de Manlleu, Rosa Collell ha explicat que “tenen el repte de dinamitzar el sector associatiu de les dones”, ja que sovint està més silenciat.
Des del consorci de la Vall del Ges i Bisaura i representat per la regidora de Benestar Social i Salut Pública de Torelló, Àngel Casas, s’ha destacat la importància d’aquest nou programa que pot ajudar a molts municipis a portat a terme moltes accions.
Finalment, Gràcia Ferrer ha elevat la importància de la transversalitat que suposa aquest projecte, doncs els quatre municipis han començat a fer visites a altres zones on aquesta iniciativa ja s’està portant a terme amb l’objectiu de compartir experiències i inquietuds. D’altra banda, des de Vic, s’ha anunciat que en un futur pròxim es faran accions derivades d’aquesta iniciativa.