Les bases de Barcelona En Comú han votat a favor de l'acord entre la formació i el PSC perquè els socialistes entrin a formar part del govern. Ho han fet amb una participació del 27,59 % (2.599 vots). D'aquests, el sí n'ha obtingut el 62,52% (1.625) i el no un 32,82% (853). També n'hi ha hagut 121 en blanc, el 4,66%. Les persones inscrites al registre d'organització i amb dret a vot són 9.422.
Els organitzadors de la consulta han valorat "molt positivament" la participació, que "supera amb escreix" la d'altres processos consultius posats en marxa en el darrer any. A parer dels organitzadors, això demostra l'interès de la ciutadania inscrita al registre de Barcelona En Comú per la política de pactes de l'organització.
La validació d'aquest preacord per part de les bases de Barcelona En Comú era una condició imprescindible perquè el pacte pogués entrar en vigència, segons es recorda des del partit.
Amb aquesta aliança es vol aconseguir una major estabilitat al govern de la ciutat per impulsar els canvis i transformacions "necessaris" que permetin "reduir les desigualtats, impulsar el desenvolupament econòmic inclusiu i garantir la cohesió social".
Aquest dimecres la militància del PSC de Barcelona també es va mostrar a favor de l'acord. En concret el 89% dels participants en la consulta - un total de 1.016 persones dels 2.659 militants del partit - van votar que "sí".
Les bases de BComú aproven el pacte amb el PSC amb un 63% dels vots
La consulta interna rep 2.599 suports dels 9.422 possibles | La validació d'aquest preacord era una condició imprescindible perquè l'aliança pogués entrar en vigència
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
Publicat el 19 de maig de 2016 a les 19:45
Et pot interessar
-
Política Rahola, Artadi, Giró: una dècada per trobar el relleu de Xavier Trias a Barcelona
-
Política La negativa de Mas aboca Junts a un esprint pel candidat a Barcelona
-
Política Junts i el govern espanyol pacten un canvi legal per garantir l'atenció al client en català
-
Política Illa s'envolta de patronals i sindicats per reclamar a Madrid més concrecions amb el finançament
-
Política La Moncloa s'entrega al «clamor popular» per Gaza davant la «mala fe» de Feijóo
-
Política El Govern lamenta que Junts «sucursalitzi» la política catalana: «La volen vincular a acords d'una altra institució»