Si hi ha dues estructures d'estat clares i ja disponibles, aquestes són d'una banda ERC i, de l'altra, la ciutat de Barcelona. Els republicans són ja una realitat guanyadora que prefigura el mapa postnacionalista; un gran partit progressista disponible per governar aquest país des d'una esquerra raonable i redistributiva. L'altra estructura és el Cap i Casal, una ciutat de dimensions europees, amb prestigi i solvència per assumir el paper de capital d'un estat modern i bolcat a l'exterior. ERC i Barcelona són dos problemes que no tenim.
Per això és una veritable llàstima que la federació de Barcelona d'ERC torni a entrar en un periode de desestabilització i enfrontament intern de resultats molt difícils de preveure però que, en qualsevol cas, amenacen amb ser greus. Els vells temps de l'aparell puigcercosista contra l'estructura portabellista semblaven d'una altra època, i no. Com una plaga endèmica, tornen la brega personalista i la guerra de faccions, del tot impropis d'una cruïlla d'enorme transcendència històrica com la que estem vivint en aquest país.
No és moment d'esbudellar-se en baralles internes. ERC n'ha viscut moltes i el resultat sempre ha estat nefast, així que cal entendre que la direcció del partit -amb la prudència que se li suposa- sabrà indicar la manera de trobar una sortida que deixi intactes les possibilitats electorals del partit a Barcelona i que liquidi per a sempre més els usos d'un aparell de trist record.
ARA A PORTADA
Publicat el
18 de maig de 2014 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Illa defensa el nou finançament a Madrid: «Prou desconfiança amb Catalunya»
-
Política
La Fiscalia retira l'acusació contra Vergés i Argimon per la vacunació de policies
-
Política
El CNI admet que va espiar David Fernández i Carles Riera amb Pegasus
-
Política
El veredicte definitiu de l'amnistia: Europa asfaltarà el retorn de Puigdemont?
-
Política
Repicar i anar a la processó
-
Política El govern francès i Sánchez critiquen el comentari de Rajoy sobre la selecció francesa de futbol
