El ple de Sabadell, que aquest dimarts ha celebrat l’última sessió ordinària de l’any, s’ha posicionat al costat de l’escola catalana davant la sentència del Tribunal Suprem que obliga a fer el 25% de les classes en castellà. Una moció presentada pels grups independentistes i la regidora no adscrita, Marta Morell, que ha prosperat per l’abstenció del PSC; Cs ha votat en contra.
Les tres formacions i Morell han desgranat arguments contraris perquè la justícia es barregi en “debats lingüístics”, com ha dit la segona tinent d’alcaldessa, perquè això “ho paguen els nostres barris i som capaces de dissenyar les polítiques” en aquest àmbit. A la vegada que ha criticat que s’aprofiti aquest tema per “generar crispació”. Una línia que ha continuat la portaveu dels cupaires, Nani Valero: “Són ingerències des del desconeixement” i ha afegit, “cal superar discursos anacrònics de percentatges”.
El regidor de Junts, Quim Carné, ha qüestionat les denúncies interposades per les famílies, “són estratègies propagandístiques per aconseguir, d’una forma gratuïta, l’atenció dels mitjans de comunicació”, així com certs “beneficis” aconseguits, “facilitant-los càrrecs polítics, i de confiança, entre aquestes forces que abanderen aquests atacs contra l’escola catalana”.
El primer tinent d’alcaldessa, Pol Gibert, ha emplaçat a “refer el consens de fa 20 anys”, en al·lusió a l’entesa que ha impulsat la immersió lingüística, però ha posat l’accent en “no confondre, la competència bàsica que s’adquireix al col·legi, i això no es posa en dubte, i l’ús social del català”. Per això, ha subratllat, “atribuir la immersió lingüística això últim no és just”. Gibert ha expressat que “l’objectiu que ens ha de moure a tots" és que es domini el català, el castellà i l’anglès.
[h3]”Supremacisme lingüístic”[/h3]
El líder de Cs, Adrián Hernández, que ha carregat contra Junts i els partits independentistes. “La presidenta del Parlament, Laura Borràs, i Junts representen el supremacisme lingüístic”, perquè, com ha explicitat, com a català, nascut a Catalunya i de pares també del país, “no em considera català i sí al portaveu d’ERC, Gabriel Fernàndez, que és de l’Uruguai. I ho fa per una qüestió de llengua i ideologia”.
I ha llançat la pregunta: “Per què disminueix l’ús social del català com més recursos s’hi destinen? A Sabadell tenim tots els mitjans de la ciutat en aquest idioma. I les produccions?” i ha rematat: “Bàsicament, perquè aquestes estan esbiaixades, perquè són subvencions que els donen el règim nacionalista” i ha finalitzat, “i la ciutadania, en la seva llibertat, no les consumeixen”. Hernández ha definit de “gran problema” aquest de la llengua i ho ha atribuït a les forces independentistes, ja que “s'associa a un projecte polític”.
El ple de Sabadell es posa al costat de l’escola catalana davant la sentència del Suprem
Una moció amb el vot contrari de Cs i l’abstenció del PSC
ARA A PORTADA
-
«L’essència del Museu d’Història de Sabadell» i «La Revista Can Oriach», les dues exposicions que el MHS presenta per Festa Major Redacció
-
El Museu d’Art de Sabadell celebra la Festa Major amb dues exposicions sobre dues artistes sabadellenques Redacció
-
-
El pregó de Marta Pontnou i Laura Fa i els Brodas Bros donaran el tret de sortida a la Festa Major de Sabadell 2025 Redacció
-
Sabadell recuperarà els espectacles d'aigua, llum i música a les fonts del Passeig tota la Festa Major Redacció

- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el 14 de desembre de 2021 a les 21:40
Actualitzat el 14 de desembre de 2021 a les 23:55
Et pot interessar
-
Societat Més de 400 escoles públiques de la ciutat tindran ventiladors pel pròxim curs
-
Societat Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places
-
Societat L'Ajuntament incrementarà un milió d'euros més el pressupost per a les escoles bressol municipals
-
Societat Comencen les obres de la primera residència pública de Sabadell
-
Societat Piscines municipals de Sabadell: preus i horaris de 2025
-
Societat Sabadell és la ciutat preferida de la població catalana per viure