La Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha recomanat atenció individualitzada continuada que ajudi a pal·liar "l'elevat nombre" de sense sostre a la ciutat, després de conèixer que 941 persones dormen al carrer i 1.973 ho fan en equipaments socials, xifres que s'extreuen del recompte de persones sense llar que s'ha fet a la nit d'entre aquest dimecres i dijous.
En un comunicat aquest dijous, Vilà ha declarat que "l'existència de 2.914 de persones sense llar posa en evidència que queda molta feina per fer", i ha instat a la implicació a les diferents administracions per abordar aquesta situació, així com la revisió dels mètodes d'intervenció a seguir.
Vilà, que també va participar en el recompte que va realitzar la Xarxa d'Atenció a Persones Sense Llar (XAPSLL) amb el suport de més de 930 voluntaris, ha detallat que la Sindicatura aposta per un model més individualitzat basat en les necessitats de cada persona, així com posar en marxa nous equipaments especialitzats i canvis en la intensificació de la intervenció.
Ha manifestat que cal potenciar el "Housing First", concepte que pretén proporcionar primer de tot un allotjament individual amb un equip de suport als sense sostre, i després aprofundir en els àmbits social i laboral, iniciativa ja va proposar el 2013. Ha demanat a les administracions públiques la "realització de polítiques preventives i l'augment de recursos" en diferents àmbits com habitatge, salut i de suport social.
La síndica demana atenció individualitzada als sense sostre
Maria Assumpció Vilà reclama mesures davant "l'elevat nombre" de persones sense llar
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
Publicat el 19 de maig de 2016 a les 15:09
Actualitzat el 19 de maig de 2016 a les 15:41
Et pot interessar
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol
-
Societat Tres carrers del barri de la Sagrada Família tindran el nom de dones oblidades
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona demana eliminar Israel del Tour de França 2026
-
Societat La nova llei del taxi preveu restringir al màxim l'ús d'Uber, Cabify i Bolt dins de Barcelona
-
Societat Niubó garanteix que el Govern defensarà el català a les aules