Denuncien un pacte de vuit supermercats per controlar el preu de la llet

FACUA assegura que les marques blanques de diferents cadenes tenen el mateix preu, fet que pot vulnerar la llei de defensa de la competència

Llet en un supermercat de Mercadona
Llet en un supermercat de Mercadona | Europa Press
Redacció
05 de setembre de 2024, 12:51

Polèmica pel preu de la llet als supermercats. L'entitat FACUA ha sol·licitat a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) que obri una investigació per un suposat "pacte de no-agressió" que comporta el control dels preus de la llet de marca blanca per part de vuit cadenes.

FACUA, que també va denunciar els mateixos fets amb l'oli d'oliva, explica que les vuit cadenes ofereixen preus idèntics en les marques blanques tant de llet amb lactosa i sense. Concretament, el bric d'un litre de llet sencera amb lactosa d'Hacendado (Mercadona), Dia Lactea (Dia), El Corte Inglés (Hipercor), Auchan (Alcampo), Carrefour, Milbona (Lidl) i Milsani (Aldi) costa en tots els casos 91 cèntims. De la mateixa manera, totes les cadenes venen la llet semidesnatada a 83 cèntims i la desnatada a 80. L'única marca monitorada per FACUA que canvia el preu és Eroski.

En el cas de la llet sense lactosa passa un fet similar. A Aldi, Dia, Lidl i Mercadona el litre de sencera val 97 cèntims, la semidesnatada 89 i la desnatada 86. Tota la resta de cadenes només mostren variacions d'un o dos cèntims respecte dels valors de la seva competència, excepte Hipercor.

Amb tota aquesta informació a partir del seguiment diari, FACUA conclou que existeixen indicis suficients per sospitar de l'existència d'irregularitats en els mecanismes de fixació de preus en aquestes grans cadenes de supermercats de l'Estat. L'entitat vol que la CNMC investigui si aquestes coincidències de preus de la llet vulnera la llei de defensa de la competència.