L'engany de les marques que cal evitar quan es compra arròs

Els paquets sovint amaguen un detall en el seu etiquetatge per tal d'enganyar al consumidor

Arròs en una imatge d'arxiu.
Arròs en una imatge d'arxiu.
Redacció
26 de març de 2025, 11:17
Actualitzat: 11:17h

Nando Durá, un agricultor de la zona de l'Albufera de València, ha recomanat a tots els consumidors que es fixin en un detall abans de comprar l'arròs a un supermercat. Un matís que les que marques sovint s'esforcen a amagar, però que és de vital importància per la qualitat del producte.

Segons assenyala, és important fixar-se en si al paquet hi figura la procedència de l'arròs i no només on s'ha envasat perquè, denúncia que moltes marques juguen amb aquests dos elements per confondre el comprador. És a dir no és el mateix on s'ha conreat l'arròs, que on s'ha envasat l'arròs ja conreat en els paquets.

Durà denúncia que moltes marques conreen l'arròs fora de València o de zones de proximitat, i intenten enganyar al consumidor posant que s'ha envasat en una zona de proximitat. Al vídeo que ha penjat a TikTok, Durà ensenya com marques com Hacendado, posen als seus paquets que l'arròs s'ha envasat a València, però no diuen quina és la seva procedència. 

L'agricultor diu que un detall molt evident per saber si l'arròs ve d'Espanya és que figuri l'adhesiu de l'arròs denominació d'origen València.  En canvi, assegura, si hi figura que l'origen és Espanya "vol dir que està produït a València, a Catalunya, a Extremadura o a Sevilla".