El parc natural del Cadí-Moixeró ha confirmat la troballa d'una nova espècie de planta fins ara desconeguda. Es tracta de la Noccaea cadinensis, ubicada actualment a l'oest de la serra del Cadí, i la qual se suma a la trentena d'espècies de plantes endèmiques que hi ha actualment a Catalunya.
La Noccaea cadinensis es va observar per primera vegada l'any 2022. Aleshores no es va poder identificar, constatant que era una planta desconeguda a Catalunya fins aquell moment. Amb la recol·lecció de mostres més completes el 2023, es van ampliar els treballs per a la seva identificació i es va concloure que era una espècie nova. Ha estat aquest 2024 que s'ha acabat de descriure l'exemplar.
Segons informen des dels departaments de Territori i Agricultura, aquesta espècie té un aspecte general força semblant al de la Noccaea nevadensis, un endemisme de la Sierra Nevada andalusa, de la qual es diferencia per les característiques dels fruits i les fulles. De fet, arreu del món hi ha unes 100 espècies del gènere Noccaea, si bé la del Cadí és l'única limitada als Pirineus.
Tot i que encara no s'ha fet un cens exhaustiu, s'estima que només se'n troben uns pocs centenars d'exemplars. Per aquest motiu, ara caldrà analitzar quines mesures de conservació s'han de promoure. A més, també s'impulsaran nous estudis per determinar la seva possible presència en zones pròximes.