Enso Ferments, de Sant Martí Sescorts, ha estat el projecte reconegut amb el Premi Emprenedoria Rural 2025. La gala s'ha celebrat aquest dijous a l'edifici del Sucre de Vic i ha reunit el millor talent emprenedor del territori i les principals institucions i entitats que impulsen el desenvolupament rural.
Durant l'acte s'han reconegut la desena de projectes fialistes d'enguany -tres d'osonencs-, unes iniciatives que demostren que el món rural és sinònim d'innovació, compromís i futur.
El primer premi de la 5a edició ha estat per a Enso Ferments, un projecte de Sant Martí Sescorts que aposta per l'alimentació viva, saludable i de proximitat a través de la fermentació artesanal.
També s'han lliurat tres accèssits: el Jove, per a Bellota Sanota -cosmètica natural i aprofitament de plantes medicinals-; el Social a la Cooperativa Tres Cadires, per la seva contribució a l'economia social i solidària a través d'una producció artesanal i ecològica; i l'Accèssit Sostenibilitat a Viver Tres Turons, pel seu treball en la recuperació de flora aquàtica autòctona i la gestió ambiental responsable.
El Premi Emprenedoria Rural l'impulsen l'Escola EFA Quintanes, Casa Tarradellas, el BBVA i la Fundació Antiga Caixa Manlleu.