Albares insisteix que l'oficialitat del català a Europa és «una qüestió de temps»

El ministre d'Afers Exteriors celebra l'amnistia a Veneçuela: "La solució ha de venir d'un diàleg ampli i pacífic"

Publicat el 01 de febrer de 2026 a les 10:48

El ministre d'Afers Exteriors, José Manuel Albares, ha insistit que l'oficialitat del català a Europa és "una qüestió de temps". "No puc donar la data exacta, però estic segur que el català, exactament igual com l'eusquera i el gallec, serà llengua oficial de la Unió Europea", ha recalcat Albares en una entrevista al diari La Vanguardia.

"Amb el suport del Partit Popular espanyol ja s'hauria obtingut aquesta oficialitat. I sense el suport del PP espanyol, l'obtindrem també amb total seguretat", ha etzibat el titular d'Afers Exteriors, que també ha celebrat l'amnistia als presos anunciada a Veneçuela. "Espanya hi dona la benvinguda. La solució ha de venir d'un diàleg ampli, pacífic i democràtic entre veneçolans", ha afirmat Albares.

"S les parts ho volen, estem disposats a acompanyar com hem acompanyat altres vegades", ha continuat el ministre d'Afers Exteriors, que ha recordat com el govern espanyol és un dels pocs països que parla alhora amb el govern i l'oposició a Veneçuela. Pel que fa a la qüestió de Groenlàndia i la crisi de l'Àrtic, Albares s'ha mostrat partidari de continuar donant suport a Dinamarca.

"Hem aconseguit aturar una pressió inacceptable sobre Dinamarca, país membre de la Unió Europea. Però la reclamació última dels EUA es manté: volen la sobirania de Groenlàndia", ha posat sobre la taula el titular d'Afers Exteriors. "Per tant, la solidaritat amb Dinamarca ha de prosseguir", ha conclòs Albares.

 

Escull Nació com la teva font preferida de Google