Alsa considera que «una ciutat com Berga ha de tenir una estació d’autobusos»

La companyia es mostra a disposició de l'Ajuntament respecte del futur equipament i també fa un clam públic per reclamar l'increment de freqüències i l'arribada de la T-Mobilitat

08 de juliol de 2024, 18:00
Actualitzat: 18:03h
Imatge d'arxiu d'un bus estacionat al passeig de la Pau de Berga
Imatge d'arxiu d'un bus estacionat al passeig de la Pau de Berga | Consell Comarcal del Berguedà

La companyia d'autobusos Alsa, concessionària dels serveis urbans de Berga i les línies interurbanes, tan comarcals com cap a Barcelona i Manresa, s'ha mostrat a disposició de l'Ajuntament de Berga per treballar de forma conjunta en la futura estació de busos de la capital del Berguedà. Segons va posar en relleu el director de la Zona Mediterrània d’Alsa, Valeriano Díaz, en la inauguració del nou vehicle elèctric del Bus Urbà de Berga, des de l'empresa "donarem tot el nostre suport i ajuda a les administracions amb el que els puguem assessorar, sobre altres estacions o baixadors en ciutats similars a Berga". A més, també va fer una petició pública perquè el Govern de la Generalitat desencalli l'arribada de la T-Mobilitat a la setena corona.

Tal com va assenyalar el directiu de la companyia "una ciutat com Berga ha de tenir una estació d’autobusos", insistint en la necessitat de dotar el futur espai de "la tecnologia adequada, amb informació instantània", entre altres requisits per oferir un servei eficaç. Díaz va compartir que, segons el punt de vista d'Alsa, si bé és important centralitzar el transport, també seria interessant "mantenir algunes parades a la ciutat", pel fet que "la gent no vol fer transbords, i pot arribar a ser un inconvenient per a la gent gran o les persones amb mobilitat reduïda". En definitiva, continuar amb el funcionament actual dels serveis, en especial els provinents d'altres municipis de la comarca que, abans de fer aturada al destí final del passeig de la Pau, s'atura en altres punts d'interès com l'Hospital de Berga.

Encara pel que fa a la futura estació de busos, el directiu també va declarar que a la companyia "estem oberts a gestionar la futura estació si els responsables així ho consideren", incidint que "tenim experiència". Sigui com sigui, cal recordar que l'afer de l'estació d'autobusos no ha avançat en el que va de mandat i que les darreres notícies en relació han estat la proposta per fer-la a la Font del Ros de Berga Grup Independent i la negativa sostinguda dels veïns de la Rasa dels Molins.

Però més enllà d'endreçar la mobilitat a la ciutat, des de la companyia d'autobusos també insisteixen en la necessitat de reforçar les freqüències diàries, tant amb Manresa com amb Barcelona, i gaudir d'un preu competitiu a través de la T-Mobilitat. "Ens queden dos reptes molt importants per la ciutat", assenyalava Valeriano Díaz, que celebrava en aquest sentit l'anunci del desplegament de les línies Exprés.cat cap a les dues ciutats esmentades, i posant en el punt de mira el desplegament de la T-Mobilitat a la setena corona de  l'Autoritat de Transport Metropolità (ATM). 

En relació amb aquest sistema digital i integrat de transport, s'ha anat estenent en les altres sis corones amb alguna dificultat i tardança inicial. Però en el cas de la setena, després d'una primera projecció a la tardor del 2023 i una segona a l'inici del 2024, ha quedat pendent d'implementar i sense cap nou horitzó. Inicialment, el Departament de Territori va al·legar "dificultats tecnològiques" per al desplegament instrumental dels aparells que han de servir per validar els títols, si bé la companyia assegura ara que "per part de l’empresa s’han complert totes les necessitats tècniques", afirmant doncs que "només queda la voluntat política". Cal recordar que, de la T-Mobilitat, en pengen títols com la T-Jove, la T-Casual, la T-Usual o la T-Dia.

El consistori de la capital es va alinear amb el clam del directiu d'Alsa: "Em sumo a les reclames del Valeriano i demano al Govern que compleixi el que va prometre", declarava l'alcalde, Ivan Sànchez, fent referència al fet que "just abans d’eleccions, el conseller d’aquell moment la va prometre per a la tardor i, malauradament, encara no ha arribat". Amb tot, el batlle sentenciava que "estem disposats a fer el que calgui, juntament amb l’empresa, perquè això es pugui dur a terme".

Arxivat a