15
de febrer
de
2022, 13:58
Actualitzat:
14:24h
El govern espanyol aprova el projecte de soterrament de les vies del tren a Montcada i Reixac, una reivindicació històrica del municipi del Vallès Occidental. El consell de ministres de l'executiu espanyol ha donat llum verda a una inversió de 387 milions d'euros per a poder realitzar els dos eixos principals d'aquesta obra: el soterrament de les vies -eliminant així els passos de les vies- i la construcció d'una nova estació en substitució de l'anterior.
En roda de premsa posterior al consell de ministres, la portaveu del govern espanyol Isabel Rodríguez ha anunciat que l'obra, d'un cost econòmic elevat, es durà a terme en un termini de 72 mesos (que es podria elevar fins a 7 anys, és a dir, a 84 mesos, segons va explicar la setmana passada l'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos).
Rodríguez afirma que aquesta inversió "respon a l'atenció d'una petició i compromís històrics" per part de la ciutat vallesana. Fa més de 40 anys que es reclama el soterrament de les vies i, en previsió a les obres -i si es compleixen els terminis-, el problema se solucionarà mig segle després.
Moncloa detalla que aquesta inversió a la infraestructura ferroviària catalana forma part del pla de Rodalies 2020-2030, acord al qual es va arribar fa dos anys i preveia fins a 6.300 milions d'euros d'inversió a Catalunya. El soterrament de les vies del tren a Montcada i Reixac suposarà la creació d'un túnel de 4 quilòmetres.
En roda de premsa posterior al consell de ministres, la portaveu del govern espanyol Isabel Rodríguez ha anunciat que l'obra, d'un cost econòmic elevat, es durà a terme en un termini de 72 mesos (que es podria elevar fins a 7 anys, és a dir, a 84 mesos, segons va explicar la setmana passada l'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos).
Rodríguez afirma que aquesta inversió "respon a l'atenció d'una petició i compromís històrics" per part de la ciutat vallesana. Fa més de 40 anys que es reclama el soterrament de les vies i, en previsió a les obres -i si es compleixen els terminis-, el problema se solucionarà mig segle després.
Moncloa detalla que aquesta inversió a la infraestructura ferroviària catalana forma part del pla de Rodalies 2020-2030, acord al qual es va arribar fa dos anys i preveia fins a 6.300 milions d'euros d'inversió a Catalunya. El soterrament de les vies del tren a Montcada i Reixac suposarà la creació d'un túnel de 4 quilòmetres.
El projecte connectarà les línies R2 i R4 del servei de Rodalies, donant la possibilitat als usuaris de poder triar per on entrar a Barcelona (o retornar d'ella), si des de plaça Catalunya o l'estació de Passeig de Gràcia. Des de l'existència d'aquests passos a les vies han mort fins a 176 persones.Al proper #CMin autoritzarem el contracte d’execució de les obres de soterrament de la línia R2 de @rodalies de Barcelona al seu pas pel casc urbà de #Montcada i #Reixac.
— Raquel Sánchez (@raquelsjimenez) February 10, 2022
387 milions que suposen un pas més d’una reivindicació històrica dels veïns. pic.twitter.com/AILOUMBQW7