15
de març
de
2021, 10:20
Actualitzat:
10:30h
A part de l’adaptació i adequació dels centres educatius a la nova realitat educativa derivades de les mesures imposades arran de la pandèmia, l’Ajuntament d’Olot inverteix cada any 125.000 euros en la millora dels centres educatius. Millores en la calefacció, la instal·lació elèctrica o la pintura són alguns dels treballs realitzats a les quals cal afegir les actuacions extraordinàries que s’afronten per a la millora de les escoles. Mentrestant, s’avança en la unificació de les Àrees de Cultura i Educació.
Aquest cap de setmana s'ha complert un any del tancament dels centres educatius com a mesura de contenció per evitar la propagació del coronavirus. La mesura va afectar a tots els centres de Catalunya i a totes les etapes educatives. L’Organització Mundial de la Salut havia declarat la Covid-19 com a pandèmia mundial i es decretava l’estat d’alarma, inicialment per quinze dies. Durant aquelles primeres setmanes es va suspendre tota activitat educativa, cultural i esportiva.
És el que han explicat aquest passat dijous el batlle d'Olot, Pep Berga, la regidora d’Educació, Mariona Camps, i del director de l’Àrea de Cultura i Educació, Ricard Sargatal
Després confinament inicial i amb la represa de l’activitat educativa a les aules, es va continuar en contacte amb les famílies realitzant aquelles activitats formatives que eren possibles a través de les eines i plataformes digitals. Unes tasques que es van poder dur a terme gràcies a l’esforç de l’equip de docents que van sumar per gestionar els recursos necessaris per fer-ho possible.
La necessitat de garantir la connectivitat dels alumnes i evitar les desigualtats de la bretxa digital va ser una de les primeres qüestions que es van haver d’afrontar quan les classes es van reprendre de forma telemàtica. L’Ajuntament d’Olot va fer-se càrrec de la distribució de dispositius per als alumnes que no en disposaven (tot i que la major part dels 200 dispositius eren propietat dels centres, el repartiment es va realitzar des de l’Àrea d’Educació). També es van facilitar tauletes a 31 alumnes i es va facilitar l’accés a la xarxa a un centenar d’escolars gràcies a un conveni de col·laboració amb l’empresa Xàrtic. Aquest curs i fins al moment, s’han cedit 6 tauletes i s’han facilitat 42 connexions.
El passat mes de maig també es va distribuir material de papereria a famílies de la comarca. A través del Rotary Club Olot – Garrotxa es va fer donació de 45 tauletes i material com retoladors, llapis de colors, paper... a alumnes que ho necessitaven per a les seves tasques escolars i educatives. El Consorci d’Acció Social de la Garrotxa i l’Institut Municipal d’Educació i Joventut d’Olot, amb la col·laboració dels professionals docents dels diferents centres, van tirar endavant aquesta iniciativa.
Amb l’inici del curs, els centres educatius van posar en marxa els plans d’obertura que havien acordat amb la Generalitat per donar compliment a les mesures de contenció de la COVID. La reducció dels alumnes per classe, l’adaptació d’espais comunitaris, la creació de nous circuits d’entrada i sortida i el condicionament dels accessos als centres per respectar els grups bombolla i garantir la seguretat dels alumnes van ser algunes de les necessitats que van sorgir. La Brigada Municipal va assumir bona part dels treballs de millora dels centres educatius de primària i secundària.
Amb l’inici de les classes, des de la Policia Municipal, els voluntaris de Protecció Civil van realitzar un reforç a les entrades i sortides de les escoles que també van requerir d’una major neteja de les instal·lacions que es manté durant el curs actual.
Als treballs realitzats per fer front a les mesures imposades arran de la pandèmia, l’Ajuntament d’Olot ha continuat impulsant les obres de millora als centres. En aquest sentit, durant el curs passat es van dur a terme treballs com, per exemple, la construcció dels nous lavabos de l’escola Bisaroques (50.920€) dins del pla de millora en els edificis municipals. A més d’aquest programa d’actuacions als 23 centres educatius també hi ha actuacions extraordinàries com la que aquest curs ha permès reparar els canals i baixants pluvials, el pintat i altres treballs obres a l’institut escola Greda per un import superior als 28.000€. Aquest curs també s’han fet obres a l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot per un import de 60.000€ dins del pla de millores a l’edifici del Carme.
Per a poder continuar afrontant la renovació dels centres educatius, l’Ajuntament està treballant en el pla d’actuacions de cara al curs vinent. Cada any, el Consistori reserva 125.000€ per a fer front a les actuacions de manteniment ordinari a partir de les peticions rebudes pels centres, als quals s’han d’afegir les inversions extraordinàries.
Una única Àrea que uneix Cultura i Educació
El curs ha vingut marcat per la pandèmia i per la unificació de les Àrees de Cultura i Educació. L’Ajuntament d’Olot tenia dues Àrees que compartien valors i objectius, però que funcionaven separadament. Ara s’ha pres la decisió d’unir-les perquè puguin treballar projectes interrelacionats que aportin més valor a la ciutadania.
Aquesta unió està pensada perquè la suma de recursos humans i projectes acabi donant uns resultats producte d’una multiplicació i no d’una suma. A partir d’ara s’intentarà que tots els projectes culturals estiguin empeltats de criteris educatius i que tots els projectes educatius ho facin de millores provinents de la gestió cultural, en una iniciativa que impulsa l’Ajuntament d’Olot de forma pionera.
Aquest cap de setmana s'ha complert un any del tancament dels centres educatius com a mesura de contenció per evitar la propagació del coronavirus. La mesura va afectar a tots els centres de Catalunya i a totes les etapes educatives. L’Organització Mundial de la Salut havia declarat la Covid-19 com a pandèmia mundial i es decretava l’estat d’alarma, inicialment per quinze dies. Durant aquelles primeres setmanes es va suspendre tota activitat educativa, cultural i esportiva.
És el que han explicat aquest passat dijous el batlle d'Olot, Pep Berga, la regidora d’Educació, Mariona Camps, i del director de l’Àrea de Cultura i Educació, Ricard Sargatal
Després confinament inicial i amb la represa de l’activitat educativa a les aules, es va continuar en contacte amb les famílies realitzant aquelles activitats formatives que eren possibles a través de les eines i plataformes digitals. Unes tasques que es van poder dur a terme gràcies a l’esforç de l’equip de docents que van sumar per gestionar els recursos necessaris per fer-ho possible.
La necessitat de garantir la connectivitat dels alumnes i evitar les desigualtats de la bretxa digital va ser una de les primeres qüestions que es van haver d’afrontar quan les classes es van reprendre de forma telemàtica. L’Ajuntament d’Olot va fer-se càrrec de la distribució de dispositius per als alumnes que no en disposaven (tot i que la major part dels 200 dispositius eren propietat dels centres, el repartiment es va realitzar des de l’Àrea d’Educació). També es van facilitar tauletes a 31 alumnes i es va facilitar l’accés a la xarxa a un centenar d’escolars gràcies a un conveni de col·laboració amb l’empresa Xàrtic. Aquest curs i fins al moment, s’han cedit 6 tauletes i s’han facilitat 42 connexions.
El passat mes de maig també es va distribuir material de papereria a famílies de la comarca. A través del Rotary Club Olot – Garrotxa es va fer donació de 45 tauletes i material com retoladors, llapis de colors, paper... a alumnes que ho necessitaven per a les seves tasques escolars i educatives. El Consorci d’Acció Social de la Garrotxa i l’Institut Municipal d’Educació i Joventut d’Olot, amb la col·laboració dels professionals docents dels diferents centres, van tirar endavant aquesta iniciativa.
Amb l’inici del curs, els centres educatius van posar en marxa els plans d’obertura que havien acordat amb la Generalitat per donar compliment a les mesures de contenció de la COVID. La reducció dels alumnes per classe, l’adaptació d’espais comunitaris, la creació de nous circuits d’entrada i sortida i el condicionament dels accessos als centres per respectar els grups bombolla i garantir la seguretat dels alumnes van ser algunes de les necessitats que van sorgir. La Brigada Municipal va assumir bona part dels treballs de millora dels centres educatius de primària i secundària.
Amb l’inici de les classes, des de la Policia Municipal, els voluntaris de Protecció Civil van realitzar un reforç a les entrades i sortides de les escoles que també van requerir d’una major neteja de les instal·lacions que es manté durant el curs actual.
Als treballs realitzats per fer front a les mesures imposades arran de la pandèmia, l’Ajuntament d’Olot ha continuat impulsant les obres de millora als centres. En aquest sentit, durant el curs passat es van dur a terme treballs com, per exemple, la construcció dels nous lavabos de l’escola Bisaroques (50.920€) dins del pla de millora en els edificis municipals. A més d’aquest programa d’actuacions als 23 centres educatius també hi ha actuacions extraordinàries com la que aquest curs ha permès reparar els canals i baixants pluvials, el pintat i altres treballs obres a l’institut escola Greda per un import superior als 28.000€. Aquest curs també s’han fet obres a l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot per un import de 60.000€ dins del pla de millores a l’edifici del Carme.
Per a poder continuar afrontant la renovació dels centres educatius, l’Ajuntament està treballant en el pla d’actuacions de cara al curs vinent. Cada any, el Consistori reserva 125.000€ per a fer front a les actuacions de manteniment ordinari a partir de les peticions rebudes pels centres, als quals s’han d’afegir les inversions extraordinàries.
Una única Àrea que uneix Cultura i Educació
El curs ha vingut marcat per la pandèmia i per la unificació de les Àrees de Cultura i Educació. L’Ajuntament d’Olot tenia dues Àrees que compartien valors i objectius, però que funcionaven separadament. Ara s’ha pres la decisió d’unir-les perquè puguin treballar projectes interrelacionats que aportin més valor a la ciutadania.
Aquesta unió està pensada perquè la suma de recursos humans i projectes acabi donant uns resultats producte d’una multiplicació i no d’una suma. A partir d’ara s’intentarà que tots els projectes culturals estiguin empeltats de criteris educatius i que tots els projectes educatius ho facin de millores provinents de la gestió cultural, en una iniciativa que impulsa l’Ajuntament d’Olot de forma pionera.