29
de setembre
de
2021, 16:20
Actualitzat:
30
de setembre,
11:51h
A través d’un mètode d’aprenentatge gamificat, aquest curs s’inicia un projecte pilot a l’Escola de la Valldan per apropar la programació, la robòtica i el pensament computacional a primària. Aquest projecte que encara està en fase experimental, hi participaran 16 alumnes de 5è i 6è curs.
La presentació i inici d’aquesta iniciativa es va portar a terme el dilluns, 27 de setembre, on Meritxell Mas, directora de l’escola explicava que “poder universalitzar l'accés a aquesta formació informàtica específica ha estat una prioritat”.
En aquest tret de sortida del projecte el president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall considerava que “apostar des de la infantesa per la capacitació en habilitats tecnològiquesi digitals és la base per al desenvolupament dels infants, i a més tenint en compte que els itineraris formatius contemplen cada vegada més les habilitats en aquest àmbit, i també els nous perfils professionals”.
A Catalunya la programació encara no forma part del currículum oficial de les escoles, malgrat que és una habilitat tan essencial pel futur dels nostres infants com pot ser l’aprenentatge de les matemàtiques o les ciències naturals. La transformació tecnològica avança a passos gegants i cal transformar i millorar els recursos educatius per preparar a totes les generacions per adaptar-se als canvis que ja estem vivint, però també als que estan per arribar.
Per aquest motiu l’Agència de Desenvolupament del Berguedà fa una clara aposta per l’ampliació dels recursos públics en formació digital dirigida a diferents col·lectius a través del programa Treball Talent i Tecnologia (TTT). Dins d’aquest programa s’hi inclouen diferents actuacions de digitalització de la població i també s’hi inclou aquest projecte experimental.
Els alumnes de la Valldan aprendran diferents llenguatges de programació a través d’un univers de personatges i aventures; amb l’objectiu de donar eines als infants per a desenvolupar competències que els requeriran les ocupacions del s. XXI. La tecnologia i les feines del futur s’estan creant al present i per això cal apostar per la transformació de l’educació de base.
En aquest sentit, Mas afirma que a l’escola de la Valldan “volem anar més enllà de l'ordinador com a simple eina d'ús i buscar possibilitats més àmplies en el marc tecnològic”. A la vegada que considera que “en un món que avança tan ràpid i que les necessitats del món laboral cada vegada són més diverses en aquest àmbit tecnològic és important oferir als infants la capacitat de descobrir talents i/o aprenentatges que els poden ser molt útils en el seu desenvolupament global”.
La presentació i inici d’aquesta iniciativa es va portar a terme el dilluns, 27 de setembre, on Meritxell Mas, directora de l’escola explicava que “poder universalitzar l'accés a aquesta formació informàtica específica ha estat una prioritat”.
En aquest tret de sortida del projecte el president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall considerava que “apostar des de la infantesa per la capacitació en habilitats tecnològiquesi digitals és la base per al desenvolupament dels infants, i a més tenint en compte que els itineraris formatius contemplen cada vegada més les habilitats en aquest àmbit, i també els nous perfils professionals”.
A Catalunya la programació encara no forma part del currículum oficial de les escoles, malgrat que és una habilitat tan essencial pel futur dels nostres infants com pot ser l’aprenentatge de les matemàtiques o les ciències naturals. La transformació tecnològica avança a passos gegants i cal transformar i millorar els recursos educatius per preparar a totes les generacions per adaptar-se als canvis que ja estem vivint, però també als que estan per arribar.
Per aquest motiu l’Agència de Desenvolupament del Berguedà fa una clara aposta per l’ampliació dels recursos públics en formació digital dirigida a diferents col·lectius a través del programa Treball Talent i Tecnologia (TTT). Dins d’aquest programa s’hi inclouen diferents actuacions de digitalització de la població i també s’hi inclou aquest projecte experimental.
Els alumnes de la Valldan aprendran diferents llenguatges de programació a través d’un univers de personatges i aventures; amb l’objectiu de donar eines als infants per a desenvolupar competències que els requeriran les ocupacions del s. XXI. La tecnologia i les feines del futur s’estan creant al present i per això cal apostar per la transformació de l’educació de base.
En aquest sentit, Mas afirma que a l’escola de la Valldan “volem anar més enllà de l'ordinador com a simple eina d'ús i buscar possibilitats més àmplies en el marc tecnològic”. A la vegada que considera que “en un món que avança tan ràpid i que les necessitats del món laboral cada vegada són més diverses en aquest àmbit tecnològic és important oferir als infants la capacitat de descobrir talents i/o aprenentatges que els poden ser molt útils en el seu desenvolupament global”.