26
de febrer
de
2024, 11:41
Actualitzat:
11:48h
El sindicat d'educació USTEC-STEs ha iniciat aquest dilluns a l'escola Sant Ignasi de Manresa la campanya Ens falten mans per denunciar la manca de recursos als centres educatius i exigir els necessaris per dur a terme una educació inclusiva i de qualitat. Els sindicalistes han estat a la porta del centre educatiu informant mares i pares i enganxant cartells, i han rebut "una molt bona resposta".
Segons denuncien, els centres educatius estan mancats de recursos "per atendre realitats cada cop més complexes" i els professionals que hi treballen "estan al límit de les seves capacitats", És per això que exigeixen que les polítiques públiques d'educació vagin dirigides, "a partir d'ara i amb caràcter urgent", a dotar els centres educatius dels recursos necessaris i a pal·liar "l'actual situació de precarietat".
El sindicat entén que l'actual context de decreixement demogràfic "ha d'esdevenir una oportunitat per reduir ràtios a totes les etapes", i no "una excusa per tancar línies a l'escola pública". Aquesta és la "mesura universal per excel·lència" que serviria per garantir una atenció més personalitzada a tot l'alumnat, segons expliquen.
Però les seves reclamacions no acaben aquí. En l'actual context de negociacions dels nous pressupostos de la Generalitat, des d'USTEC·STEs exigeixen que els nous comptes representin "un punt i a part en les polítiques educatives del govern". Per començar, "cal canviar la manera d'entendre l'educació inclusiva que hi ha hagut fins ara", és a dir, centrada en partides concretes "per a suports addicionals i intensius" per a una petita part de l'alumnat.
USTEC-STEs entén que aquesta escola, diversa i inclusiva, "ha d'anar acompanyada de polítiques valentes i dels recursos necessaris per implementar-les i fer-la així més forta". És per això que el sindicat torna a reclamar "la necessitat d'arribar al 6% del pressupost de la Generalitat destinat a l'educació pública".
Segons denuncien, els centres educatius estan mancats de recursos "per atendre realitats cada cop més complexes" i els professionals que hi treballen "estan al límit de les seves capacitats", És per això que exigeixen que les polítiques públiques d'educació vagin dirigides, "a partir d'ara i amb caràcter urgent", a dotar els centres educatius dels recursos necessaris i a pal·liar "l'actual situació de precarietat".
El sindicat entén que l'actual context de decreixement demogràfic "ha d'esdevenir una oportunitat per reduir ràtios a totes les etapes", i no "una excusa per tancar línies a l'escola pública". Aquesta és la "mesura universal per excel·lència" que serviria per garantir una atenció més personalitzada a tot l'alumnat, segons expliquen.
Però les seves reclamacions no acaben aquí. En l'actual context de negociacions dels nous pressupostos de la Generalitat, des d'USTEC·STEs exigeixen que els nous comptes representin "un punt i a part en les polítiques educatives del govern". Per començar, "cal canviar la manera d'entendre l'educació inclusiva que hi ha hagut fins ara", és a dir, centrada en partides concretes "per a suports addicionals i intensius" per a una petita part de l'alumnat.
USTEC-STEs entén que aquesta escola, diversa i inclusiva, "ha d'anar acompanyada de polítiques valentes i dels recursos necessaris per implementar-les i fer-la així més forta". És per això que el sindicat torna a reclamar "la necessitat d'arribar al 6% del pressupost de la Generalitat destinat a l'educació pública".