08
de març
de
2021, 10:00
L'estació de la línia de Rodalies R8 a Santa Perpètua de Mogoda està més a prop. En unes setmanes estarà acabada, després que s'adjudiquessin les obres el març de 2019 per un import d'1.768.135 euros i un terminis d’execució de nou mesos, tal com es va preveure inicialment.
Ara, serà l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària l'autoritat que ha de donar el vist-i-plau a tot el projecte. A més, el Comitè Executiu de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha garantit que proposarà al Consell d'Administració d'aquest organisme l'aprovació de la denominació de la nova estació, proposada per l'Ajuntament: Santa Perpètua de Mogoda Riera de Caldes.
Aquesta nova infraestructura permetrà arribar a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) en cinc minuts i també donarà servei als municipis de l’Eix de la Riera de Caldes que no disposen de servei ferroviari. L'alcaldessa del municipi, Isabel Garcia, però, ha recordat instal·lar un bypass, amb desdoblament a una part del traçat de l'R3 per crear una estació intercanviador d'aquesta mateixa línia i de l'R8 en la futura estació, així com en d'altres de la xarxa i augmentar la freqüència de pas de trens.
El projecte, a punt d'acabar, inclou un nou edifici de viatgers on a la zona de vestíbul s’ubicarà el Punt d’Atenció al Viatger, així com màquines d’autovenda i control d’accessos; el pas inferior de connexió entre andanes; el recreixement, la repavimentació i els encaminaments; els sistemes d’informació al viatger; la urbanització d’accessos; ascensors i noves marquesines.
Reivindicació històrica
L'estacíó es tracta d'una reivindicació històrica de la localitat, ja que va reclamar la conversió en línia de passatgers el ramal Mollet-El Papiol, abans només en servei per a mercaderies. Des del consistori, s'ha aprovat en diverses ocasions proposicions en aquest sentit i ha instat el Ministeri de Foment a que acceleri les gestions. Per a l'administració local "és una actuació estratègica per millorar la mobilitat" a la localitat.
Ara, serà l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària l'autoritat que ha de donar el vist-i-plau a tot el projecte. A més, el Comitè Executiu de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha garantit que proposarà al Consell d'Administració d'aquest organisme l'aprovació de la denominació de la nova estació, proposada per l'Ajuntament: Santa Perpètua de Mogoda Riera de Caldes.
Aquesta nova infraestructura permetrà arribar a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) en cinc minuts i també donarà servei als municipis de l’Eix de la Riera de Caldes que no disposen de servei ferroviari. L'alcaldessa del municipi, Isabel Garcia, però, ha recordat instal·lar un bypass, amb desdoblament a una part del traçat de l'R3 per crear una estació intercanviador d'aquesta mateixa línia i de l'R8 en la futura estació, així com en d'altres de la xarxa i augmentar la freqüència de pas de trens.
El projecte, a punt d'acabar, inclou un nou edifici de viatgers on a la zona de vestíbul s’ubicarà el Punt d’Atenció al Viatger, així com màquines d’autovenda i control d’accessos; el pas inferior de connexió entre andanes; el recreixement, la repavimentació i els encaminaments; els sistemes d’informació al viatger; la urbanització d’accessos; ascensors i noves marquesines.
Reivindicació històrica
L'estacíó es tracta d'una reivindicació històrica de la localitat, ja que va reclamar la conversió en línia de passatgers el ramal Mollet-El Papiol, abans només en servei per a mercaderies. Des del consistori, s'ha aprovat en diverses ocasions proposicions en aquest sentit i ha instat el Ministeri de Foment a que acceleri les gestions. Per a l'administració local "és una actuació estratègica per millorar la mobilitat" a la localitat.