01
de juny
de
2023, 16:44
Actualitzat:
17:00h
Malestar entre els usuaris de l'R3 pel tall del servei ferroviari entre la Garriga i Paretsdel Vallès per l'inici de les obres del desdoblament de la línia, uns treballs que des de l'associació de Promoció del Transport Públic (PTP) i la plataforma Perquè no ens fotin el tren celebren "perquè vol dir que a mitjà termini tindrem un servei millor" encara que els preocupa "la planificació per continuar desplaçant-nos durant aquest temps".
Tot i que Adif encara no ha comunicat oficialment les dates exactes de les actuacions, Renfe ja ha tret la licitació d'un contracte per articular serveis d'autobusos alternatius, una "bona anticipació" per part de l'operadora tot i que pels usuaris, les propostes que se'n deriven "són insuficients".
El concurs que ha formulat Renfe preveu oferir un bus llançadora Vic-Barcelona-Vic i un altre des de Centelles fins a Parets del Vallès amb parades a Sant Martí de Centelles, el Figaró, la Garriga, les Franqueses i travessant Granollers. Un cop a Parets del Vallès, els usuaris haurien de realitzar un transbord per agafar un tren, i si aquest ja ha passat, esperar que arribi el següent. D'aquesta manera, els afectats denuncien que el temps dels trajectes s'incrementarà i que el plantejament que proposa Renfe "no respon a les necessitats". Aquest primer període de talls a l'R3 durarà al voltant de tres mesos i s'estima que s'iniciï a l'agost i s'allarguin fins a la tardor.
Daniel Pi, també membre de la plataforma de defensa de l'R3 i de la PTP detalla el malestar de les persones que habitualment utilitzen el tren: "Estem preocupats pels serveis substitutoris durant els mesos que no disposarem del servei ferroviari", explica. La licitació preveu incorporar un bus directe entre Vic i Barcelona, una solució que "ja existeix" -l'ofereix Sagalés amb la línia e12- i que "s'hauria de potenciar".
En aquest sentit, proposen que s'incorpori una conneixó directe entre Centelles i la capital catalana"perquè els usuaris d'Osona Sud i del nord del Vallès Oriental tinguin una alternativa satisfactòria". D'altra banda, també insisteixen en un transport per carretera entre la Garriga –població de 17.000 habitants- i Barcelona.
Tot i que Adif encara no ha comunicat oficialment les dates exactes de les actuacions, Renfe ja ha tret la licitació d'un contracte per articular serveis d'autobusos alternatius, una "bona anticipació" per part de l'operadora tot i que pels usuaris, les propostes que se'n deriven "són insuficients".
El concurs que ha formulat Renfe preveu oferir un bus llançadora Vic-Barcelona-Vic i un altre des de Centelles fins a Parets del Vallès amb parades a Sant Martí de Centelles, el Figaró, la Garriga, les Franqueses i travessant Granollers. Un cop a Parets del Vallès, els usuaris haurien de realitzar un transbord per agafar un tren, i si aquest ja ha passat, esperar que arribi el següent. D'aquesta manera, els afectats denuncien que el temps dels trajectes s'incrementarà i que el plantejament que proposa Renfe "no respon a les necessitats". Aquest primer període de talls a l'R3 durarà al voltant de tres mesos i s'estima que s'iniciï a l'agost i s'allarguin fins a la tardor.
"La informació que tenim és pèssima i indigne"
Des de Perquè no ens fotin el tren celebren que comenci el desdoblament, però al mateix temps, es mostren indignats per la poca informació que en tenen: "Ès pèssima i indigne", diuen. David Viñolas explica que, per fer el mateix viatge que fan ara, doblaran el temps de recorregut.Daniel Pi, també membre de la plataforma de defensa de l'R3 i de la PTP detalla el malestar de les persones que habitualment utilitzen el tren: "Estem preocupats pels serveis substitutoris durant els mesos que no disposarem del servei ferroviari", explica. La licitació preveu incorporar un bus directe entre Vic i Barcelona, una solució que "ja existeix" -l'ofereix Sagalés amb la línia e12- i que "s'hauria de potenciar".
En aquest sentit, proposen que s'incorpori una conneixó directe entre Centelles i la capital catalana"perquè els usuaris d'Osona Sud i del nord del Vallès Oriental tinguin una alternativa satisfactòria". D'altra banda, també insisteixen en un transport per carretera entre la Garriga –població de 17.000 habitants- i Barcelona.
D'esquerra a dreta: David Viñolas, Montserrat Usàn i Daniel Pi, aquest matí a Centelles. Foto: Irene Giménez