17
de juliol
de
2023, 10:30
L'únic tram sobre el qual el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana encara no havia planificat cap actuació amb relació al desdoblament de l'R3 entre Montcada i Vic era el que va de la Garriga a Centelles. Així, tot i no estar previst en el Pla de Rodalies vigent, el Ministeri de Transports ha anunciat finalment, aquest dilluns, la licitació de l'estudi informatiu entre les dues poblacions. Es tracta d'un tram d'un cost econòmic elevat, sobretot pel que implica a l'hora de salvar el pas dels trens pel Congost. El termini per executar l'estudi informatiu, licitat per 665.000 euros, és de 30 mesos. A més de fer una anàlisi i disseny del desdoblament de la via, l'estudi també inclourà possibles variants del traçat.
L'estudi informatiu que ara es licita, segons informa el ministeri, haurà de servir de base pels processos d'informació pública i informació oficial establerts per la legislació ferroviària vigent i per la legislació ambiental. Per aquest motiu, el contracte de licitació també inclourà la redacció d'un estudi de viabilitat de l'actuació. A més, l'empresa a qui s'adjudiqui també haurà de prestar serveis d'enginyeria (consultoria i assistència) durant els tràmits d'informació pública i audiència a les administracions, haurà d'analitzar les al·legacions i obtenir la Declaració d'Impacte Ambiental, fins a l'aprovació definitiva de l'estudi informatiu. Entre les intervencions més ambicioses que es contemplen hi ha la construcció d'una variant nova de traçat en túnel al Congost d'aproximadament cinc quilòmetres de longitud.
La línia R3 des de Montcada fins a Puigcerdà compta amb una via única electrificada. El ministeri espera que el desdoblament de tota l'R3 entre Vic i Barcelona permeti retallar la durada de trajecte uns 20 minuts. En un escenari ambiciós, l'Estat vol que això sigui realitat l'any 2030. Els treballs relatius al desdoblament, que han de permetre millorar la fiabilitat de la infraestructura, es troben en diferents graus de desenvolupament dividits per trams.
L'estudi informatiu que ara es licita, segons informa el ministeri, haurà de servir de base pels processos d'informació pública i informació oficial establerts per la legislació ferroviària vigent i per la legislació ambiental. Per aquest motiu, el contracte de licitació també inclourà la redacció d'un estudi de viabilitat de l'actuació. A més, l'empresa a qui s'adjudiqui també haurà de prestar serveis d'enginyeria (consultoria i assistència) durant els tràmits d'informació pública i audiència a les administracions, haurà d'analitzar les al·legacions i obtenir la Declaració d'Impacte Ambiental, fins a l'aprovació definitiva de l'estudi informatiu. Entre les intervencions més ambicioses que es contemplen hi ha la construcció d'una variant nova de traçat en túnel al Congost d'aproximadament cinc quilòmetres de longitud.
La línia R3 des de Montcada fins a Puigcerdà compta amb una via única electrificada. El ministeri espera que el desdoblament de tota l'R3 entre Vic i Barcelona permeti retallar la durada de trajecte uns 20 minuts. En un escenari ambiciós, l'Estat vol que això sigui realitat l'any 2030. Els treballs relatius al desdoblament, que han de permetre millorar la fiabilitat de la infraestructura, es troben en diferents graus de desenvolupament dividits per trams.