29
de març
de
2023, 19:30
Actualitzat:
19:31h
El govern de BComú i PSC vol acabar el mandat traient pit del màxim de quilòmetres transformats o ideats arreu de la ciutat. I l'avinguda Meridiana és una dels últims plans que l'executiu municipal vol deixar amb els deures avançats, ara que acaben etapa de govern. Per això, aquest dimecres, el consistori ha presentat la idea inicial que deixen oberta per a la remodelació que quedarà pendent per al mandat següent: el tram que va des de Fabra i Puig al pont de Sarajevo. Un projecte en què els estudis previs preveuen acabar amb "el mur" que hi ha actualment entre Nou Barris i Sant Andreu, tot contemplant la desaparició de l'actual Pont del Dragó, per facilitar l'accés a la Meridiana des dels dos districtes.
Aquests plans, però, són el resultat d'uns estudis previs que ni tan sols tenen càlcul econòmic de quan costarien i que s'haurien de fer tramitar el mandat vinent. "Encara s'ha de materialitzar en un projecte executiu", que si fos ràpid, implicaria que les obres hi poguessin començar el 2024. Així ho ha explicat la tinent d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, en atenció als mitjans.
Tanmateix, el que sí que es vol deixar aprovat definitivament és el projecte de l'àmbit entre Felip II fins a Fabra i Puig. La proposta municipal, que va incomodar els veïns perquè consideren que ja hi ha una acumulació excessiva d'autocars que acaben utilitzant l'avinguda com una parada encoberta i que això no quedava resolt, sinó que potenciava el pas dels autobusos, ara compta amb una declaració d'intencions de l'Ajuntament. Es volen expulsar gran part d'aquests gestions d'autocars a la Meridiana.
Aquests plans, però, són el resultat d'uns estudis previs que ni tan sols tenen càlcul econòmic de quan costarien i que s'haurien de fer tramitar el mandat vinent. "Encara s'ha de materialitzar en un projecte executiu", que si fos ràpid, implicaria que les obres hi poguessin començar el 2024. Així ho ha explicat la tinent d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, en atenció als mitjans.
Tanmateix, el que sí que es vol deixar aprovat definitivament és el projecte de l'àmbit entre Felip II fins a Fabra i Puig. La proposta municipal, que va incomodar els veïns perquè consideren que ja hi ha una acumulació excessiva d'autocars que acaben utilitzant l'avinguda com una parada encoberta i que això no quedava resolt, sinó que potenciava el pas dels autobusos, ara compta amb una declaració d'intencions de l'Ajuntament. Es volen expulsar gran part d'aquests gestions d'autocars a la Meridiana.
Heu convertit #LaSagreraMeridiana en una terminal de busos @bcn_ajuntament@Mobilitat_AMB. Son centenars de busos al dia i els veïns de @avvlasagrera estem cansats. Aquí ja no es pot respirar!