El «Netflix» català comença a caminar: així serà la nova plataforma de continguts de la CCMA

Els usuaris es podran registrar gratuïtament per consumir, de forma personalitzada, tota mena de contingut audiovisual en català en un portal interactiu que combinarà directes amb l'oferta a demanda, videojocs, música i eines pedagògiques

Presentació de la nova plataforma de la CCMA.
Presentació de la nova plataforma de la CCMA. | CCMA
15 de març del 2023
Actualitzat a les 18:44h
El 3 a la carta ja té substitut. La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha presentat aquest dimecres al matí la nova OTT de continguts en català amb l'objectiu de revolucionar el mercat i tornar a ser capdavanters i referents en el món digital. Aquesta nova plataforma, que entrarà en funcionament la pròxima tardor en la seva primera fase, permetrà adaptar els continguts i les formes de distribució als hàbits de consum i experiència audiovisual actuals.

La presentació s'ha fet just un any després que el nou òrgan de govern de la CCMA prengués possessió, amb Rosa Romà al capdavant, amb la missió de crear aquesta OTT com a bandera del seu mandat. Romà va confirmar la seva intenció de "refundar" la CCMA per convertir-la en la "corporació catalana de continguts" en la qual l'usuari se situés al centre. I sí, un any després, la presidenta de la Corporació ha assegurat que la nova plataforma és el "punt de canvi cap al futur". Per tirar-la endavant, el Govern invertirà aquest 2023 fins a 30 milions d'euros.

"El català és la nostra principal raó de ser i la Corporació no se'n pot quedar al marge", ha recordat la vicepresidenta de la CCMA, Àngels Ponsa. Així, tenint en compte la situació de retrocés que està vivint la llengua catalana, la nova OTT vol ser un agent actiu per impulsar l'ús del català en l'audiovisual. De fet, la plataforma, tot i estar adreçada al públic en general, vol captar el públic més jove -adolescents i infants- dispers en altres plataformes de continguts massives per tornar a impulsar l'ús del català entre la ciutadania, tal com va passar fa 40 anys quan es van crear els mitjans públics catalans. 

La nova plataforma de continguts, que vol ser de referència per a la ciutadania, serà d'accés universal amb registre, és a dir, gratuïta però amb perfils personalitzats segons els gustos audiovisuals. I serà pròpiament un hub de continguts en català al món digital: serà un ecosistema transmèdia i interactiu que oferirà continguts a demanda, directes -els canals i emissores de la CCMA-, espais per a la comunitat, videojocs, una botiga, música, contingut textual i, fins i tot, contingut pedagògic. 

La primera fase de la plataforma es posarà a disposició de l'audiència el setembre d'aquest mateix any. En aquest moment, els usuaris es podran començar a registrar per consumir, gràcies a la millor experiència que oferirà el portal, els continguts exclusivament digitals. Aquesta nova plataforma de la CCMA es transformarà en una "plataforma de país" la primavera del 2024 amb l'objectiu d'esdevenir un eix connector entre els agents del sector audiovisual, a més de fer de motor de la indústria audiovisual del país. A partir d'aquest moment, el portal s'obrirà a tercers productors i els usuaris podran consumir catàlegs d'altres plataformes integrades a l'OTT.