16
de març
de
2023
Actualitzat:
05
de maig,
18:20h
La Fundació Assistencial MútuaTerrassa ha posat en marxa el un Pla d’Humanització i Experiència Pacient amb la voluntat de millorar la salut i l’experiència dels pacients atesos així com també dels familiars i professionals. Anomenada Persones per a persones, es pretén que es rebi una assistència humanitzada.
Des de MútuaTerrassa asseguren que la humanització és un compromís actiu i una responsabilitat de tots els seus professionals a l’hora de "transformar l’assistència en un model més amable".
En aquest sentit, el pla contempla un total de quatre línies estratègiques orientades a assolir aquest objectiu i són: la creació d’una cultura d’humanització dins de l’entitat, la millora de la comunicació i la informació proporcionada, l'emplaçament de les persones al centre de les actuacions i el condicionament dels espais i serveis de confort.
El document l'han desenvolupat una comissió liderada per la cap d’Àrea de Projectes Assistencials d’Infermeria, Mamen Nicolás, i amb una vintena de professionals procedents d’àmbits diversos de l’entitat i compromesos amb aquesta voluntat transformadora. Està previst implementar diverses accions en els pròxims tres anys.
Així doncs, es millorarà la informació i es farà més assequible pel pacient i els acompanyants. També es respectarà encara més el descans dels pacients i s'evitarà les interrupcions de la son. Es vol també disposar d’un pla de voluntariat, millorar l’accessibilitat dels acompanyants o crear figures facilitadores de la gestió.
Des de MútuaTerrassa asseguren que la humanització és un compromís actiu i una responsabilitat de tots els seus professionals a l’hora de "transformar l’assistència en un model més amable".
En aquest sentit, el pla contempla un total de quatre línies estratègiques orientades a assolir aquest objectiu i són: la creació d’una cultura d’humanització dins de l’entitat, la millora de la comunicació i la informació proporcionada, l'emplaçament de les persones al centre de les actuacions i el condicionament dels espais i serveis de confort.
El document l'han desenvolupat una comissió liderada per la cap d’Àrea de Projectes Assistencials d’Infermeria, Mamen Nicolás, i amb una vintena de professionals procedents d’àmbits diversos de l’entitat i compromesos amb aquesta voluntat transformadora. Està previst implementar diverses accions en els pròxims tres anys.
Així doncs, es millorarà la informació i es farà més assequible pel pacient i els acompanyants. També es respectarà encara més el descans dels pacients i s'evitarà les interrupcions de la son. Es vol també disposar d’un pla de voluntariat, millorar l’accessibilitat dels acompanyants o crear figures facilitadores de la gestió.