29
de maig
de
2020, 10:45
Actualitzat:
10:49h
Dies enrere, LaTorre va avançar que el govern de Terrassa portaria al Ple Municipal una nova Ordenança de Mobilitat que pretenia regular la circulació de tota mena de vehicles a la ciutat, amb especial atenció en els vehicles de mobilitat personal, com patinets elèctrics, i també de les bicicletes.
A la sessió plenària, que s'ha celebrat aquest matí, el document s'ha aprovat amb el vot a favor de tots els grups polítics. L'ordenança presenta novetats remarcables, com unes normes específiques -les primeres- pels patinets elèctrics, allibera les motos aparcades de les voreres o autoritza l'Ajuntament a delimitar Zones de Baixes Emissions temporals. D'altra banda, els carrers d'un carril per sentit veuran limitada la seva velocitat màxima a 30 quilòmetres per hora i les bicicletes hi tindran preferència.
Miquel Sàmper, de Junts per Terrassa, ha celebrat que tots els grups "hi han aportat el seu granet de sorra". Javier González, del grup municipal de Ciutadans ha assegurat que aquest document "propiciarà un canvi en la cultura de la mobilitat" i Marc Armengol, portaveu del PSC Terrassa s'ha mostrat molt satisfet per l'aprovació de l'ordenança ha volgut posar en relleu el paper que hi va tenir l'anterior govern socialista. Lluïsa Melgares, regidora de Mobilitat, ha reconegut i agraït a tots els partits la participació.
El BiciTerrassa Club, que durant el confinament ha fet campanya per a incentivar el transport en bicicleta, ha felicitat a tots els regidors i regidores del Ple per una ordenança "capdavantera en molts aspectes". L'entitat, a més, ha manifestat la seva satisfacció per un document que "estableix el marc legal i de convivència cap a un model de mobilitat i de ciutat molt més amable".
A la sessió plenària, que s'ha celebrat aquest matí, el document s'ha aprovat amb el vot a favor de tots els grups polítics. L'ordenança presenta novetats remarcables, com unes normes específiques -les primeres- pels patinets elèctrics, allibera les motos aparcades de les voreres o autoritza l'Ajuntament a delimitar Zones de Baixes Emissions temporals. D'altra banda, els carrers d'un carril per sentit veuran limitada la seva velocitat màxima a 30 quilòmetres per hora i les bicicletes hi tindran preferència.
Miquel Sàmper, de Junts per Terrassa, ha celebrat que tots els grups "hi han aportat el seu granet de sorra". Javier González, del grup municipal de Ciutadans ha assegurat que aquest document "propiciarà un canvi en la cultura de la mobilitat" i Marc Armengol, portaveu del PSC Terrassa s'ha mostrat molt satisfet per l'aprovació de l'ordenança ha volgut posar en relleu el paper que hi va tenir l'anterior govern socialista. Lluïsa Melgares, regidora de Mobilitat, ha reconegut i agraït a tots els partits la participació.
El BiciTerrassa Club, que durant el confinament ha fet campanya per a incentivar el transport en bicicleta, ha felicitat a tots els regidors i regidores del Ple per una ordenança "capdavantera en molts aspectes". L'entitat, a més, ha manifestat la seva satisfacció per un document que "estableix el marc legal i de convivència cap a un model de mobilitat i de ciutat molt més amable".