25
de maig
de
2022, 14:15
Actualitzat:
14:21h
Segons la nova Estadística de l'alumnat de Formació Professional, amb dades del curs 2020-2021 -que elabora el Ministeri d'Educación i Formació Professional-, els alumnes matriculats en cicles de grau superior que fan la modalitat dual són un 5,7% de mitjana a l'estat espanyol. En el cas de l'Escola Montserrat, de Sant Vicenç de Castellet, aquesta xifra es multiplica per 11, ja que els 65% d'alumnes de grau superior del centre estan fent FP Dual. Els resultats de l'Escola també superen per molt els índexs de dual de les dues comunitats que encapçalen el rànquing: Navarra, amb un 20,6%, i Catalunya, amb un 9,8%.
A l'Escola Montserrat, dos de cada tres alumnes dels cicles de grau superior estudien en modalitat dual, un sistema molt consolidat en alguns països europeus com Alemanya, i que al centre santvicentí es va implementar el curs 2014-2015. Des d'aleshores, uns 200 alumnes del centre han fet l'FP Dual, que combina les classes amb les estades remunerades en empreses durant tot el segon curs del cicle. El fet que s'allarguin les hores de pràctiques a les empreses (pràcticament 10 mesos) genera una inserció laboral més elevada.
A l'Escola Montserrat poden optar a fer la modalitat dual els alumnes dels cicles de grau superior: Educació infantil, Administració i finances, Màrqueting i publicitat i Integració social.
A l'Escola Montserrat, dos de cada tres alumnes dels cicles de grau superior estudien en modalitat dual, un sistema molt consolidat en alguns països europeus com Alemanya, i que al centre santvicentí es va implementar el curs 2014-2015. Des d'aleshores, uns 200 alumnes del centre han fet l'FP Dual, que combina les classes amb les estades remunerades en empreses durant tot el segon curs del cicle. El fet que s'allarguin les hores de pràctiques a les empreses (pràcticament 10 mesos) genera una inserció laboral més elevada.
A l'Escola Montserrat poden optar a fer la modalitat dual els alumnes dels cicles de grau superior: Educació infantil, Administració i finances, Màrqueting i publicitat i Integració social.