Consum reforça l'atenció als afectats dels incendis del Bages per les reclamacions

Es contractarà personal per atendre consultes al Consell Comarcal i als ajuntaments

L'incendi ha obligat a desallotjar centenars de persones
L'incendi ha obligat a desallotjar centenars de persones | Cristina Domingo
Redacció
27 de juliol de 2022, 13:13
Actualitzat: 13:49h
El director de l'Agència Catalana de Consum, Francesc Sutrias, ha anunciat aquest dimarts un pla d'actuacions per reforçar la informació, l'assessorament i l'atenció a les persones afectades pels incendis al Bages. Es tracta de poder-los atendre de manera personalitzada i proactiva per resoldre'ls consultes i guiar-los en el procés de presentacions de reclamacions davant d'empreses asseguradores i subministradores, Sutrias s'ha reunit aquest dimarts a Manresa amb el president del Consell Comarcal del Bages, Eloi Hernández, i amb els alcaldes de la capital bagenca, de Mura, de Pont de Vilomara i Rocafort, de Sant Fruitós de Bages, de Sant Vicenç de Castellet i de Talamanca.

Sutrias ha explicat que els mecanismes establerts preveuen "reforços pressupostaris per contractar personal que ampliï fins a final d'any l'estructura de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Bages". D'aquesta manera es pretén poder atendre "de manera presencial i personalitzada" totes les consultes i reclamacions tant al Consell Comarcal com als diferents ajuntaments. També es preveu "dur a terme les possibles mediacions en cas que les empreses d'assegurances o companyies subministradores de serveis bàsics no responguin satisfactòriament a les reclamacions".

El pla d'actuacions acordat entre Consum i els municipis del Bages també preveu un seguiment periòdic de la situació de tots els casos atesos, tant per la via de la consulta com de la reclamació.

De manera genèrica, Consum informa que les persones que hagin patit danys personals com a conseqüència d'haver participat en l'extinció dels incendis, poden reclamar una indemnització al Consorci de Compensació d'Assegurances.

Pel que fa als danys materials, en béns com ara l'habitatge o un vehicle, en primer lloc cal revisar les assegurances que es tinguin contractades per comprovar si la pòlissa cobreix els danys causats. En cas que els danys quedin coberts, cal comunicar els fets a l'entitat asseguradora, per algun mitjà que en deixi constància, dins el termini de 7 dies naturals a partir del moment en què se'n té coneixement -excepte que la pòlissa estableixi un termini superior-. Cal recordar que només es tindrà dret a indemnització si els béns sinistrats estaven assegurats en el moment de l'incendi.


Quant al talls de subministrament elèctric o de telefonia, si encara no s'ha restablert adequadament algun servei, les persones afectades han de contactar amb la companyia subministradora per mitjà dels seus canals d'atenció al client. A més, es recomana revisar les properes factures per comprovar que s'ha descomptat el temps sense servei i, en cas contrari, reclamar a la companyia subministradora.

Finalment, si la companyia d'assegurances o l'empresa subministradora no atén la reclamació, les persones consumidores poden reclamar davant el servei públic de consum municipal o comarcal, o bé mitjançant l'Agència Catalana del Consum.