Queixes durant els primers dies laborables amb descomptes a la C-16: «Ens prenen el pèl»

La plataforma No més morts a la C-55 insisteix en què l'única solució és el desdoblament de la C-55

Peatge de la C-16 a Sant Vicenç de Castellet
Peatge de la C-16 a Sant Vicenç de Castellet | Mar Martí
Redacció
11 de gener de 2023, 09:15
Actualitzat: 12:00h
Primera setmana laborable després de les vacances de Nadal i després que el Govern hagi posat en marxa noves bonificacions per als usuaris de l'autopista C-16. Una mesura que, segons denuncia la plataforma No més morts a la C-55, "no ha servit de res". Ho demostra el fet que, segons la seva portaveu, Fina Casals, la C-55, que uneix la capital del Bages amb el Baix Llobregat, el port i l'aeroport, es va tornar a col·lapsar aquest dilluns. "I es continuarà col·lapsant contínuament", afegeix. "Ens volen fer creure que les dues vies -la C-16 i la C-55- són paral·leles i no és veritat. Ens prenen el pèl", assegura. La plataforma insisteix en què l'única solució és desdoblar la C-55.

La C-55 uneix Manresa amb la Zona Franca, el port i l'aeroport i, en canvi, la C-16 uneix la ciutat amb Terrassa, Sabadell i la zona alta de Barcelona. Els usuaris trien una carretera o altra segons on han d'anar i no són vies paral·leles. Per això, la plataforma No més morts a la C-55 considera que els descomptes als peatges de la C-16 que, per altra banda, són dels més cars del país, de res serveixen per solucionar els problemes de trànsit que pateix la C-55.

La seva portaveu, Fina Casals, assegura que l'única solució és desdoblar la via "enlloc d'anar-la estrenyent cada cop més". Creu que les millores que s'han fet els últims anys són "pedaços" i les considera del tot "insuficients". En aquest sentit, lamenta que la comarca està perdent competitivitat i està quedant "obsoleta" per la manca de bones infraestructures i, per tot plegat, reclama a la ciutadania que protesti i es rebel·li contra aquesta situació.

Des de la plataforma tenen previst posar-se en contacte de nou amb la Síndica de Greuges perquè no els han convençut els arguments que els va donar en l'última resposta. De fet, segons Casals, la Síndica es va equivocar perquè va dir que la C-55 passava per Cabrianes quan no és cert. Casals lamenta la falta d'informació i reclama una taula general de mobilitat, que reuneixi tots els agents implicats. "Volem que es posi la veritat sobre la taula, no més mentides i no més pedaços. Ja en tenim prou d'aquesta ratera que és la C-55", sentencia.

Nous descomptes al peatge de la C-16
El Govern va anunciar a finals de desembre passat nous descomptes a la C-16. Durant el primer trimestre del 2023, les rebaixes passaran del 70 al 80% a la barrera troncal i del 41 al 60% a la lateral. A més, els usuaris de la ronda de Manresa no els cal Teletac per passar-hi, sinó que la barrera s'obre previ registre a un web.

La gratuïtat s'aplica per a tots els recorreguts entre l'enllaç número 41 (Sant Vicenç de Castellet) i el final de l'autopista C-16 a Sant Fruitós de Bages, un tram d'uns 13 quilòmetres. La bonificació és en tots dos sentits de circulació i als vehicles de la categoria II (turismes, furgons i furgonetes), de dilluns a divendres i feiners, les 24 hores.

Per als qui no tenen descompte, el preu actual del peatge és de 9 euros a la barrera de Manresa, i de 4,52 a la barrera de Sant Vicenç de Castellet.