Inversió de 50 milions d'euros en desdoblar la C-55 en sentit nord de Sant Vicenç a Manresa

Juli Fernàndez defensa que la intervenció respecta el medi ambient i soluciona els problemes de congestió de la via

Imatge habitual de retencions a la C-55
Imatge habitual de retencions a la C-55 | AFT
Redacció
17 de febrer de 2023, 16:46
Actualitzat: 16:56h
El Govern invertirà 50 milions d'euros en desdoblar la carretera C-55, que connecta el Bages amb el Baix Llobregat, en sentit nord, des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa. El conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha presentat aquest divendres el projecte i ha defensat que es tracta d'una intervenció respectuosa amb el medi ambient. A més, ha subratllat que soluciona els problemes de congestió que pateix la via. "Serà un abans i un després en la fluïdesa de la carretera", assegura. La construcció d'aquest tercer carril permetrà ampliar la velocitat de la via, que ara és de 50 km/h a Castellgalí. D'aquesta manera, assegura el Govern, se solucionarà un dels principals motius de congestió. Les obres s'iniciaran al 2025.

"Portem anys esperant el dia d'avui. Tenim consens per desencallar la problemàtica de mobilitat de la nostra comarca. Aquest fre a la competitivitat del Bages". Així de satisfet s'ha mostrat el president del Consell Comarcal del Bages, Eloi Hernàndez, durant la presentació del projecte que el Govern té per a la C-55.

Segons el Departament de Territori i Sostenibilitat, els problemes de sinistralitat es van solucionar amb la construcció d'una mitjana a la carretera, però ara el principal inconvenient dels usuaris és la congestió. Un estudi elaborat pel Govern conclou que els episodis de més congestió es concentren principalment en sentit nord, en el tram de via comprès entre la incorporació de la C-16 i Castellgalí. En sentit sud, asseguren, les retencions són "ocasionals".

Per això, el Govern només preveu desdoblar la C-55 en sentit nord, des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa. Això permetrà ampliar la velocitat de la via, que ara és de 50 km/hora a Castellgalí i, per tant, eliminar una de les principals raons de les congestions.

D'aquesta manera, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Juli Fernàndez, considera que s'ha trobat una solució que és respectuosa amb el medi ambient, ja que tota la intervenció es preveu pel traçat actual, sense necessitat de saltar el riu Llobregat. Els treballs tenen un pressupost de 50 milions d'euros i s'iniciaran al 2025.

El tram on es preveu actuar és el més carregat de vehicles, amb uns 33.000 vehicles diaris. La nova proposta permetrà reduir la congestió i les emissions de CO2. En concret, en aquest tram, es calcula que es reduiran les emissions en 277 tones de CO2 anuals.

La millora de la C-55 és una reivindicació històrica a la Catalunya Central. La plataforma No + morts a la C-55 i els agents econòmics i polítics del territori fa anys que reclamen millores a la carretera que, en els seus anys més negres, registrava més una desena llarga de víctimes mortals a l'any.