26
de gener
de
2021
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha licitat les obres de construcció d’aparcaments segurs i tancats per a bicicletes en deu estacions de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia. Serà un mòdul prefabricat que es posarà a l'entorn immediat de les estacions i que es podrà muntar in situ, escurçant així el temps d’execució dels treballs.
Concretament s'instal·laran a les estacions de Bellaterra, Can Feu | Gràcia, Valldoreix, Piera, Sant Vicenç els Horts, Martorell Enllaç, Manresa Alta, Sant Andreu de la Barca, Sant Vicenç de Castellet i Pallejà. A causa dels condicionaments de cada emplaçament s'han previst dos tipus d'habitacles: un de 6x4 metres -amb capacitat per a 54 bicicletes- i un altre de més petit, de 6x6 metres -amb capacitat per a 34 bicicletes-.
Des de FGC anuncien que aquestes deu estacions són les primeres on s’instal·laran els bicitancats però s’anirà incrementant la dotació de places a totes les estacions de la xarxa de Ferrocarrils, de manera que la tendència és que totes siguin places segures i tinguin
més proximitat a l’estació.
Inicialment, es preveu la instal·lació d’alguns sistemes d’aparcaments segurs per a l’1,5% de les validacions d’FGC (unes 4.000 places). Això significa multiplicar per quatre l’actual oferta d’aparcament de bicicletes entorn de les estacions d’FGC. L’oferta s’anirà augmentant a mesura que la demanda ho vagi justificant fins a arribar al 3% de les validacions (8.000 places segures).
Actualment, el 45% de les estacions d’FGC compten amb places d’aparcament per a bicicletes amb alguna mesura de seguretat. I el 52% de les estacions compten amb U invertides a la via pública de l’entorn de 200 metres al voltant dels accessos. En concret hi ha 544 places a la línia Barcelona-Vallès i 299 a la línia Llobregat-Anoia 299. Pel que fa a biciestacions segures n'hi ha 84 a Sarrià, 24 a Sant Boi, 5 a Sant Quirze i 20 a la UAB.
Concretament s'instal·laran a les estacions de Bellaterra, Can Feu | Gràcia, Valldoreix, Piera, Sant Vicenç els Horts, Martorell Enllaç, Manresa Alta, Sant Andreu de la Barca, Sant Vicenç de Castellet i Pallejà. A causa dels condicionaments de cada emplaçament s'han previst dos tipus d'habitacles: un de 6x4 metres -amb capacitat per a 54 bicicletes- i un altre de més petit, de 6x6 metres -amb capacitat per a 34 bicicletes-.
Des de FGC anuncien que aquestes deu estacions són les primeres on s’instal·laran els bicitancats però s’anirà incrementant la dotació de places a totes les estacions de la xarxa de Ferrocarrils, de manera que la tendència és que totes siguin places segures i tinguin
més proximitat a l’estació.
Nous aparcaments segurs de bicicletes de FGC. Foto: Cedida
Inicialment, es preveu la instal·lació d’alguns sistemes d’aparcaments segurs per a l’1,5% de les validacions d’FGC (unes 4.000 places). Això significa multiplicar per quatre l’actual oferta d’aparcament de bicicletes entorn de les estacions d’FGC. L’oferta s’anirà augmentant a mesura que la demanda ho vagi justificant fins a arribar al 3% de les validacions (8.000 places segures).
Actualment, el 45% de les estacions d’FGC compten amb places d’aparcament per a bicicletes amb alguna mesura de seguretat. I el 52% de les estacions compten amb U invertides a la via pública de l’entorn de 200 metres al voltant dels accessos. En concret hi ha 544 places a la línia Barcelona-Vallès i 299 a la línia Llobregat-Anoia 299. Pel que fa a biciestacions segures n'hi ha 84 a Sarrià, 24 a Sant Boi, 5 a Sant Quirze i 20 a la UAB.